Ευθύνες στον ναύαρχο

Τι έχουν τα πλοία και τρακάρουν; Το ερώτημα αυτό απασχολεί το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό, μετά τη σύγκρουση ανοικτά της Σιγκαπούρης του αντιτορπιλικού ΜακΚαίην με τάνκερ ελληνικών συμφερόντων. Ήταν η 4η φορά μέσα σ’ ένα χρόνο που πλοίο του 7ου αμερικανικού Στόλου (είναι ο μεγαλύτερος μακριά από τις ΗΠΑ με 70 πλοία) στον Ειρηνικό και τον Ινδικό, που συγκρούεται με εμπορικό τάνκερ. Πληροφορίες δείχνουν ότι ο αρχηγός του Στόλου ο αντιναύαρχος Τζόσεφ Ακουίν, πάει σπίτι του (αν και πλησίαζε η συνταξιοδότηση του). Μιλάμε για συγκρούσεις που πέρα από τις φθορές υπάρχουν και ανθρώπινα θύματα, κυρίως ναύτες του αμερικανικού Στόλου. Παρόμοια ατυχήματα βέβαια έχουν συμβεί πολλά (και με βρετανικά πλοία) αλλά 4 συγκρούσεις σε λίγους μήνες είναι ρεκόρ. Εξηγήσεις ακόμα δεν έχουν δοθεί, αναζητιούνται οι αιτίες ανάμεσα στις οποίες είναι και το σύστημα επικοινωνιών αλλά και η απειρία, διότι στο τιμόνι συνήθως είναι νέα παιδιά. Η ηγεσία του αμερικανικού ναυτικού πάντως επιρρίπτει ευθύνες και στα εμπορικά πλοία, επειδή πολλές φορές πηγαίνουν με τον αυτόματο πιλότο, και χωρίς κανένα άνθρωπο στην γέφυρα, την κρίσιμη στιγμή. (Το έχουμε δει και στην Ελλάδα).
Σχετικά Άρθρα
Δείτε επίσης