Γράφει ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ
Είθισται, όταν ένα κόμμα διεκδικεί την εξουσία, να το κάνει με δύο τρόπους: αφενός, αντιπολιτευόμενο την κυβέρνηση. Αφετέρου, παρουσιάζοντας στους πολίτες προτάσεις για όλα τα πεδία πολιτικής, ώστε να κερδίσει τις καρδιές και τις ψήφους της.
Παρά το περί του αντιθέτου προφίλ του Κυριάκου Μητσοτάκη όταν αναλάμβανε την προεδρία της ΝΔ και την τεχνοκρατική κατάρτιση του αντιπροέδρου Κωστή Χατζηδάκη, η σημερινή αξιωματική αντιπολίτευση παίρνει κάτω από την βάση στον προγραμματικό λόγο. Τί έχει μείνει έπειτα από 3,5 χρόνια «συμφωνιών Αλήθειας», προγραμματικών παρεμβάσεων στη ΔΕΘ και συνεντεύξεων Τύπου; Μία θολή υπόσχεση για μείωση φόρων, χωρίς ιδιαίτερες απαντήσεις στο ερώτημα «πού θα βρεθούν τα λεφτά». Γιατί, όταν ο ίδιος άνθρωπος λέει ότι «θα μειώσει φόρους από τον πρώτο μήνα» για να προσθέσει στην ίδια ομιλία του πως «θα χρειαστεί δύο χρόνια να πείσει τους εταίρους για μείωση των πλεονασμάτων», προφανώς το ένα δεν «κολλάει» με το άλλο.
Από την υποσχεσιολογία της ΝΔ, λοιπόν, έχει μείνει αυτή η θολή υπόσχεση για μείωση φόρων μαζί με το περίφημο διχίλιαρο για κάθε γέννηση –κατά τα άλλα, η αξιωματική αντιπολίτευση καταγγέλλει την… επιδοματική πολιτική.
Αν προσπαθήσει να θυμηθεί κάποιος το στίγμα της δημόσιας παρουσίας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης τα τελευταία 4 χρόνια, θα θυμηθεί κυρίως ύβρεις, σκληρές συγκρούσεις, καταγγελίες για «Μαδούρους», για «κυνικούς», για «Καρανίκες» και άλλα ηχηρά παρόμοια.
Αυτό αποδείχθηκε για μία ακόμη φορά περίτρανα και προχθές: ο Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα του κόμματός του για τις υποδομές, εξήγγειλε την κατασκευή ενός δρόμου που θα συνδέει την λίμνη Υλίκη με την Ελευσίνα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η καθημερινή συμφόρηση στον Κηφισό –«στο ποτάμι», όπως λέμε.
Η αλήθεια είναι ότι ακούγεται ωραίο. Όμως, όπως αποκαλύφθηκε την ίδια ημέρα από την περιφερειάρχη Αττικής, Ρένα Δούρου, το έργο… ήδη υλοποιείται, ακριβώς όπως το πρότεινε ο Κυριάκος Μητσοτάκης: «τα πρώτα 17 χιλιόμετρα εξ ολοκλήρου από την Περιφέρεια Αττικής υλοποιούνται, κόστος έργου 75 εκατ. ευρώ και η Περιφέρεια διατίθεται να αναλάβει και το υπόλοιπο του έργου, δηλαδή από το 17ο χιλιόμετρο ως το 43ο», δήλωσε χαρακτηριστικά η Ρένα Δούρου, «κρεμώντας» στα μανταλάκια τις προτάσεις Μητσοτάκη.
Με άλλα λόγια, όσοι συνέγραψαν το πρόγραμμα για τις υποδομές της ΝΔ, οι περίφημοι «τεχνοκράτες» του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, δεν είχαν μπει καν στον κόπο να κοιτάξουν ποια έργα υλοποιούνται στη χώρα.
Σημειωτέον ότι είναι η δεύτερη φορά που συμβαίνει αυτό: πριν έναν χρόνο, έπειτα από ένα τραγικό τροχαίο δυστύχημα στην εθνική (λέμε τώρα…) της Κρήτης, ο πρόεδρος της ΝΔ είχε εξαγγείλει την χάραξη και την κατασκευή του ΒΟΑΚ (Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης), που αποτελεί ένα σχεδόν διαχρονικό αίτημα των Κρητικών. Μόνο που η κατασκευή του ΒΟΑΚ έχει ήδη ξεκινήσει… από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη.
Συμπέρασμα: όταν ένα κόμμα που θέλει να λέγεται κόμμα εξουσίας παρουσιάζει πρόγραμμα χωρίς καν να έχει μπει στον κόπο να δει τί ισχύει, τί υπάρχει και τί κατασκευάζεται, τότε δεν ενδιαφέρεται ούτε για τον δρόμο Υλίκη-Ελευσίνα, ούτε για τον δρόμο στην Κρήτη. Ο μόνος δρόμος που τον ενδιαφέρει είναι ο δρόμος για την επιστροφή στην εξουσία, την οποία έχει αναγάγει σε αυτοσκοπό.