«Ασυνήθιστοι ήχοι» στο πιλοτήριο πριν τη συντριβή του Airbus
Αδιευκρίνιστα παραμένουν τα αίτια πτώσης του Airbus της ρωσικής εταιρείας «Metrojet», το περασμένο Σάββατο το πρωί στη χερσόνησο του Σινά στην Αίγυπτο.
Το μοιραίο αεροσκάφος παρέσυρε στο θάνατο 224 ανθρώπους, μεταξύ των οποίων και 17 παιδιά.
Τα τέσσερα σενάρια για τη συντριβή του αεροσκάφους είναι: 1) Κατάρριψη από αντιαεροπορικά πυρά, 2) Έκρηξη εν πτήσει, 3) Πρόβλημα τεχνικής φύσης, 4) Ανθρώπινο λάθος.
Την ίδια ώρα, νέα, συγκλονιστικά στοιχεία βλέπουν σταδιακά το φως της δημοσιότητας αναφορικά με τη μοιραία πτήση του ρωσικού Airbus.
Τα νέα στοιχεία δείχνουν ότι τα τελευταία λεπτά πριν τη συντριβή του αεροσκάφους ήταν δραματικά.
Το πρωί η βρετανική Daily Mail, επικαλούμενη πηγές από την Metrojet, μετέδωσε πως το αεροσκάφος πριν ξεκινήσει τη «βουτιά» από τα 31.000 πόδια έκανε μια βίαιη κίνηση πάνω και κάτω.
Τα δεδομένα πτήσης αποκαλύπτουν ότι το αεροπλάνο αυξομείωνε το ύψος που πετούσε πριν την τελική του πτώση.
Ακόμα, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία επιβάτες «ρουφήχτηκαν» από τις θέσεις τους στο κενό.
Ειδικότερα, αρκετοί από τους επιβάτες «ρουφήχτηκαν» από την τρύπα που δημιουργήθηκε στο πίσω μέρος του αεροσκάφους, τη στιγμή που ήταν ακόμα δεμένοι στα καθίσματά τους.
Τι κατέγραψε αμερικανικός δορυφόρος
Σύμφωνα με την Daily Mail, Aμερικανοί αξιωματούχοι υποστηρίζουν ότι αμερικανικός δορυφόρος που καταγράφει υπεριώδεις ακτινοβολίες κατέγραψε μια λάμψη δευτερόλεπτα πριν ξεκινήσει η πτώση του αεροσκάφους.
Η πληροφορία αυτή ενισχύει την εκδοχή έκρηξης στο εσωτερικό του αεροσκάφους, ή μία έκρηξη στα καύσιμα ή πιθανότατα και στην τουρμπίνα του.
Σύμφωνα πάντα με τους ίδιους αξιωματούχους η καταγραφή της λάμψης αυτής δεν συνεχίστηκε για αρκετά δευτερόλεπτα, στοιχείο που θα υποδείκνυε ότι εκτοξεύθηκε κάποιος πύραυλος προς το αεροσκάφος, όπως είχαν υποστηρίξει το Σάββατο οι τζιχαντιστές, υποστηρίζοντας ότι ήταν αυτοί που κατέρριψαν το ρωσικό αεροσκάφος.
«Ασυνήθιστοι ήχοι» στο πιλοτήριο πριν τη συντριβή
Λίγες ώρες αργότερα, διεθνή ΜΜΕ μετέδωσαν ότι από την εξέταση των μαύρων κουτιών του αεροσκάφους προκύπτει ότι πριν από τη συντριβή, «ασυνήθιστοι ήχοι» ακούγονταν από το εσωτερικό του Airbus.
Σύμφωνα με εμπειρογνώμονες, στην ουρά του αεροσκάφους υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι οι πιθανότητες να είχε τοποθετηθεί βόμβα είναι μεγάλες.
Αρχικά, ακούγονται φυσιολογικές συζητήσεις στο πιλοτήριο αλλά στη συνέχεια, καταγράφονται ήχοι ασυνήθιστοι για μια πτήση ρουτίνας. Σύμφωνα με το πρακτορείο Interfax, «υπήρξε μια ξαφνική κατάσταση έκτακτης ανάγκης, που προκάλεσε τον αιφνιδιασμό του πληρώματος το οποίο δεν πρόλαβε να στείλει σήμα κινδύνου.
Με βάση την αποκάλυψη ότι το αεροσκάφος «διαλύθηκε» στα 31.000 πόδια κάνει πολλούς ειδικούς να εκτιμούν πως το νέο αεροπορικό δυστύχημα προκλήθηκε από έκρηξη.
Αιγύπτιος Πρόεδρος: «Προπαγάνδα του ISIS η ευθύνη για την αεροπορική τραγωδία»
«Προπαγάνδα» του Ισλαμικού Κράτους χαρακτήρισε την ανάληψη της ευθύνης για τη συντριβή του ρωσικού αεροσκάφους στη Χερσόνησο του Σινά, το περασμένο Σάββατο, ο Πρόεδρος της Αιγύπτου, Άμπντελ Φάταχ αλ Σίσι, σε συνέντευξή του στο βρετανικό δίκτυο BBC
Στην ίδια συνέντευξη, ο Αλ Σίσι τονίζει ότι θα είναι μακρά η έρευνα γύρω από τα αίτια του τραγικού αυτού δυστυχήματος με θύματα και τους 224 επιβαίνοντες, κυρίως Ρώσους τουρίστες, του αεροσκάφους.
Η αιγυπτιακή πτέρυγα του Ισλαμικού Κράτους είχε ανακοινώσει μετά το δυστύχημα ότι αυτή «κατέρριψε» το ρωσικό αεροσκάφος σε αντίποινα για τους ρωσικούς αεροπορικούς βομβαρδισμούς στη Συρία.
Αναφερόμενος σε αυτό και ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, Ντμίτρι Πεσκόφ, χαρακτήρισε σήμερα ανάρμοστο να συνδέεται η ρωσική στρατιωτική στρατηγική στη Συρία με την υπόθεση της έρευνας για τη συντριβή του ρωσικού αεροσκάφους στην Αίγυπτο.
«Θα χρειαστεί χρόνος για να διευκρινιστεί αυτό το περιστατικό, δείτε την πτήση της Pan American που είχε συντριβεί στην Ευρώπη (στο Λόκερμπι το 1988). Χρειάστηκε χρόνια για να εξακριβωθεί η αλήθεια, τα αίτια της συντριβής. Δεν μπορούμε απλώς να βγάλουμε βιαστικά συμπεράσματα», σημείωσε επίσης ο Αλ Σίσι, μιλώντας στο BBC.
Στις 21 Δεκεμβρίου του 1988, ένα Boeing 747 της αμερικανικής αεροπορικής εταιρείας είχε διαλυθεί πάνω από το Λόκερμπι της Σκωτίας μερικά λεπτά μετά την απογείωσή του κατά τρόπο που φέρει ομοιότητες με αυτό που συνέβη το Σάββατο στο Airbus Α321 της ρωσικής αεροπορικής εταιρείας «Metrojet».
Οι ερευνητές χρειάστηκαν μόνον τέσσερις ημέρες για να συμπεράνουν ότι μια μικρή βόμβα είχε τοποθετηθεί στο αεροσκάφος, αλλά τρία χρόνια για να αναγνωριστούν οι Λίβυοι δράστες της επίθεσης αυτής.
«Υπάρχει αυτή η προπαγάνδα, σύμφωνα με την οποία, το αεροπλάνο συνετρίβη εξαιτίας του Ντάες (σ.σ.: το αραβικό ακρωνύμιο του ΙΚ). Αυτός είναι ένας τρόπος πρόκλησης βλάβης στην σταθερότητα και την ασφάλεια στην Αίγυπτο, όπως και στην εικόνα της», συνέχισε ο Αλ Σίσι.
«Το αεροσκάφος βρισκόταν σε ύψος 10.668 μέτρων, και πιστέψτε με, η κατάσταση στο Σινά, ιδιαίτερα σε αυτήν την περιορισμένη ζώνη, βρίσκεται εντελώς υπό τον έλεγχό μας», πρόσθεσε ο Αιγύπτιος Πρόεδρος.
Το Airbus της Metrojet διαλύθηκε εντελώς εν πτήσει, όπως δείχνει το γεγονός ότι τα συντρίμμια του βρέθηκαν σκορπισμένα σε περιοχή μεγαλύτερη από 100 τετραγωνικά χιλιόμετρα, σύμφωνα με ερευνητές.
Παράλληλα σύμφωνα με ειδικούς που ρωτήθηκαν από το Γαλλικό Πρακτορείο, αυτό που συνέβη στο αεροσκάφος ό,τι κι αν ήταν αυτό, πρέπει να ήταν άκρως αιφνιδιαστικό, καθώς ο κυβερνήτης του έχασε αμέσως τον έλεγχό του.
Όλοι αποκλείουν εξάλλου το ενδεχόμενο να μπόρεσε να χτυπηθεί σε ύψος μεγαλύτερο από τα 10.000 μέτρα από έναν πύραυλο από αυτούς που διαθέτουν οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους στο Σινά.
Επομένως παραμένουν δύο υποθέσεις: ένα τεχνικό πρόβλημα που προκάλεσε μια έκρηξη και μια άμεση διάλυση του αεροσκάφους χωρίς να αφήσει χρόνο στον πιλότο να επικοινωνήσει με το έδαφος –μια πολύ σπάνια περίπτωση, σύμφωνα με τους ειδικούς–, ή μια βόμβα, που έβαλε μέσα στο αεροσκάφος κάποιος από τους επιβαίνοντες, ή είχε τοποθετηθεί σε αυτό από ένα μέλος του προσωπικού εδάφους.