Δόθηκε στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού (Πέρδικα – Α/Κ Εγνατίας)

Σπίρτζης: Τέλος στην  απομόνωση της Ηπείρου και της Δυτικής Ελλάδας – Αθήνα – Γιάννενα σε λιγότερο από 3,5 ώρες -Αντίρριο – Γιάννενα σε 1,5 ώρα!

 

 Παραδόθηκε στην κυκλοφορία  το βόρειο τμήμα της Ιόνιας Οδού (Πέρδικα – Α/Κ Εγνατίας, Ιωάννινα).  Είναι το τελευταίο  τμήμα της Ιόνιας Οδού, μήκους  14 περίπου χιλιομέτρων, με την παράδοση του οποίου η Ιόνια Οδός γίνεται, όπως αναφέρει και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ένας ενιαίος, ολοκληρωμένος,  σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος 196 χλμ, που θα ενώνει Αθήνα – Ιωάννινα σε 3,5 ώρες, με τη διαδρομή  Αντίρριο – Ιωάννινα να καλύπτεται πλέον σε μιάμιση ώρα με ταχύτητα και ασφάλεια για το χρήστη.  

 

1

 Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε στην ομιλία του κατά την παράδοση, ότι «σήμερα είναι ιδιαίτερη μέρα γιατί παραδίδεται σε κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού, που ολοκληρώνει το έργο. Είναι κάτι που το χρωστάμε και στην Ήπειρο και στην ολοκλήρωση των οδικών αξόνων που επιτέλους μπορούμε να λέμε σαν χώρα ότι έχουμε ένα στοιχειώδες ικανό σε εύρος δίκτυο, για να κινούμαστε με ασφάλεια και για να αναβαθμίσουμε και τις αστικές μεταφορές και τις εμπορευματικές μεταφορές»

 

 Παράλληλα επισημαίνεται ότι το συγκεκριμένο τμήμα της Ιόνιας Οδού παραδόθηκε στην κυκλοφορία νωρίτερα από τις συμβατικές υποχρεώσεις, καθώς η περίοδος κατασκευής του έργου προβλέπονταν να ολοκληρωθεί στο τέλος Αυγούστου.  Σύμφωνα με τον υπουργό περίοδος λειτουργίας του, θα ξεκινήσει τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη και «εκείνες τις ημέρες θα εγκαινιάσει το σύνολο του έργου ο Ηπειρώτης Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας».

q

 

 Το τμήμα Πέρδικα – Ιωάννινα θα έχει δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α., όπως το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου, τη δίδυμη σήραγγα της Αμπελιάς μήκους 900 μ, τη Γέφυρα του Κρυβοφού μήκους 280 μ.,  2 Ανισόπεδους Κόμβους, τον Α/Κ Αβγού στο 192,7ο χλμ. για να  συνδέει την Ιόνια Οδό με τους κύριους οικισμούς στην ευρύτερη περιοχή και τον  Α/Κ Εγνατίας στο 201ο χλμ. μεταξύ των χωριών Κοσμιρά και Πεδινά, ανατολικά της σήραγγας Δωδώνης της Εγνατίας Οδού. Επίσης περιλαμβάνονται 11 άνω & κάτω διαβάσεις, καθώς και 51 οχετοί.   

 

Με την παράδοση του τελευταίου τμήματος  στην κυκλοφορία η διάρκεια της διαδρομής από Πέρδικα Ιωαννίνων στον κόμβο της πόλης με την Εγνατία Οδό μειώνεται στο  μισό και δεν θα υπερβαίνει τα 10΄.

 

Όπως επεσήμανε ο υπουργός κατά την συνομιλία του με δημοσιογράφους, «το επόμενο διάστημα θα γίνουν τα συνοδά έργα, που δεν είχαν προβλεφθεί στον σχεδιασμό, δηλαδή θα ωριμάσει το έργο της σύνδεσης με τα μεγάλα αστικά κέντρα της Ιονίας Οδού που δεν είχαν καν προβλεφθεί, η σύνδεση με την Παρά – Ιόνια, το ξεκόλλημα της Παρά-Ιόνιας που ήταν το ίδιο  μπερδεμένη και κολλημένη όπως τα έργα παραχωρήσεων και βέβαια η δημοπράτηση και η σύνδεση της Ιονίας και της Εγνατίας Οδού με την Αλβανία».

q

 

Για τον Ε65, τόνισε ότι ολοκληρώνεται όλη η διαδικασία με τις διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το νότιο τμήμα. Ολοκληρώνεται επίσης η διαπραγμάτευση που κάνουμε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα για το Βόρειο Τμήμα. Όσοι βγάλανε αυτά τα τμήματα έξω από τις παραχωρήσεις να πάρουν τις ευθύνες τους και να απολογηθούν και βέβαια έχουμε να ολοκληρώσουμε και άλλα έργα, μικρότερα έργα στην περιοχή, στην Δυτική Ελλάδα που βοηθούν στην παραγωγική ανασυγκρότηση, στην δίκαιη ανάπτυξη.

 

Τα έργα υποδομών δεν είναι μόνο οι αυτοκινητόδρομοι. Για εμάς οι αυτοκινητόδρομοι θα ολοκληρωθούν όταν μπει σε λειτουργία το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων το 2018 και όταν θα υπάρχουν κοστολογήσεις στις τιμές των διοδίων πολύ πιο προσιτές για τους πολίτες και για τις εμπορευματικές μεταφορές και αυτό είναι αρκετά κοντά.

 

Τα έργα υποδομών στην ευρύτερη περιοχή πρέπει να βοηθούν στο να έχουμε παραγωγική δομή, στην πρωτογενή παραγωγή και στην μεταποίηση της και βέβαια να ιεραρχήσουμε, να δώσουμε βαρύτητα στις σιδηροδρομικές μεταφορές και στα εμπορευματικά κέντρα, στα λιμάνια της χώρας, στα οποία δεν βρήκαν ούτε ωριμότητες, ούτε προβλέψεις στην Προγραμματική Περίοδο 2014 – 2020, για να μπορέσουμε να τα εντάξουμε.

 

Άρα πρόσθετα με τα έργα που έχουμε ωριμάσει, έχουμε τρέξει για να ωριμάσουν, πρέπει να φροντίσουμε να βρούμε πρόσθετη χρηματοδότηση για τα υπόλοιπα έργα υποδομής».

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή