Ν.Παππάς: «Νέα σελίδα για τη διαδικτυακή ενημέρωση»
Το τέλος της αδιαφάνειας στη διαδικτυακή ενημέρωση και της διασπάθισης δημοσίου χρήματος από «ανώνυμες» ιστοσελίδες που εξυπηρετούν ύποπτα συμφέροντα προανήγγειλε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Νίκος Παππάς, κατά την παρουσίαση του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης.
Πρόκειται για την πλατφόρμα στην οποία καλούνται να δηλώνουν τα πλήρη στοιχεία τους όλα τα διαδικτυακά ενημερωτικά sites (σ.σ ιστοσελίδες) προκειμένου να λειτουργούν με όρους πλήρους διαφάνειας χωρίς να κρύβονται πίσω από την ανωνυμία του πληκτρολογίου.
«Ανοίγει μια νέα σελίδα για τη διαδικτυακή ενημέρωση στην Ελλάδα και τη βιωσιμότητα των ΜΜΕ της επαρχίας», τόνισε ο Νίκος Παππάς, ο οποίος χαρακτήρισε θετικό γεγονός την αθρόα προσέλευση επιχειρηματιών και δημοσιογράφων στη παρουσίαση του Μητρώου.
Με την πρωτοβουλία αυτή μπαίνει τέλος στην δράση ιστότοπων, που με το στήσιμό τους είχαν πρόσβαση στο κρατικό χρήμα παρά τη μηδενική τους επισκεψιμότητα.
Στο εξής δικαίωμα στην κρατική διαφήμιση θα έχουν μόνο τα online media (σ.σ. ηλεκτρονικά ΜΜΕ) που είναι μέλη του Μητρώου, ενώ σύμφωνα με το νόμο το 30% αυτής της διαφημιστικής δαπάνης οφείλει να πηγαίνει στα διαδικτυακά μίντια της περιφέρειας.
Ο κ. Παππάς διευκρίνισε ότι οι επιχειρήσεις που δεν θα εγγραφούν στο Μητρώο θα αποκλειστούν από την κρατική διαφήμιση και προσέθεσε ότι σήμερα θα αποσταλεί σε 860 φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα η σχετική εγκύκλιος .
Σημείωσε, ακόμη, ότι τα μέλη του Μητρώου θα έχουν πλέον προστασία με την υπηρεσία εντοπισμού λογοκλοπής και φωτοκλοπής, ένα λογισμικό που θα επιτρέπει στον χρήστη να εντοπίζει τις ιστοσελίδες που «κλέβουν» τα κείμενα και το οπτικοακουστικό υλικό του.
Το Μητρώο εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο πρωτοβουλιών του υπουργείου για τον εξορθολογισμό του τοπίου της ενημέρωσης, προαναγγέλλοντας την εφαρμογή γραμμικού κώδικα για τις πωλήσεις εφημερίδων και την πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού τηλεοπτικού χρόνου.
Εκατοντάδες εγγραφές
Τα στοιχεία του Μητρώου παρουσίασε ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λ. Κρέτσος, ο οποίος ανέφερε ότι το Μητρώο online media έχει στόχο τη διαφάνεια στο ιδιοκτησιακό καθεστώς και τις εργασιακές σχέσεις, την ενίσχυση της πολυφωνίας και την εφαρμογή της νομοθεσίας για την κατανομή της κρατικής διαφήμισης.
Το Μητρώο έχει ήδη 398 αιτήσεις, με ταυτοποιημένα μέλη 196 επιχειρήσεις, ενώ σε διαδικασία ταυτοποίησης βρίσκονται ακόμη 202 επιχειρήσεις. Από το σύνολο, το 52,5% προέρχεται από τον νομό Αττικής και το 47,5% από την περιφέρεια. Από τα στοιχεία των 196 ταυτοποιημένων μελών, σε σύνολο 270 ιστοσελίδων νομικά πρόσωπα είναι οι 105 (53,57%), ατομική επιχείρηση οι 66 (33,17%) και φυσικά πρόσωπα οι 25 (13,26%).
Όσον αφορά τους εργαζόμενους στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, στο σύνολό τους φθάνουν τα 2.115 άτομα, ενώ 1.040 από αυτούς είναι δημοσιογράφοι. Με εξαρτημένη εργασία απασχολούνται 682 άτομα και 358 με σύμβαση έργου.
Ο κ. Κρέτσος ανέφερε ότι ανάμεσα στα προνόμια των μελών του Μητρώου είναι το δικαίωμα πρόσβασης στην κρατική διαφήμιση, η δωρεάν παροχή υπηρεσίας εντοπισμού λογοκλοπής σε συνεργασία με τον Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (ΟΣΔΕΛ), συνεργασίες σε ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΕΚΟΜΕ) και διαπίστευση δημοσιογράφων.
Από την πλευρά του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Δημήτρης Τζανακόπουλος, έκανε λόγο για πρωτοβουλία που εντάσσεται στο πλαίσιο ενεργειών της κυβέρνησης για την προάσπιση της διαφάνειας και της νομιμότητας για την εύρυθμη λειτουργία της Δημοκρατίας.
«Η συζήτηση αυτή είναι διαρκής, όπως και η μάχη της κυβέρνησης για την καταπολέμηση όλων των στρεβλώσεων που μας έφεραν εδώ, όπως και παραδοσιακά ΜΜΕ στη χρεοκοπία. Ας αποτελέσει η ενημέρωση τον βασικό πυλώνα αναστήλωσης της Δημοκρατίας», υπογράμμισε.
Οι πρώτος που παρέλαβε συμβολικά την κάρτα μέλους ήταν ο διευθυντής του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων Μιχάλης Ψύλος ενώ ακολούθησαν τα ταυτοποιημένα μέλη του Μητρώου.
Πώς γίνεται η εγγραφή
Οι ενέργειες που απαιτούνται για την εγγραφή στο Μητρώο είναι οι εξής: Αίτηση και υπεύθυνη δήλωση με τα στοιχεία της επιχείρησης και του νομικού εκπροσώπου, στοιχεία εκδότη και διευθυντή της επιχείρησης, αριθμός εργαζομένων και μορφή εργασιακής σχέσης, μετοχική σύνθεση και συνδεδεμένες ιστοσελίδες με το ΑΦΜ της επιχείρησης.