Με την φοροδιαφυγή να καταγράφεται αυξημένη, μέσα στην τουριστική περίοδο, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, εφιστά την προσοχή στους καταναλωτές, πως δίχως απόδειξη δεν είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που έχουν αγοράσει. Τα μέτωπα στην μάχη κατά της φοροδιαφυγής είναι πολλά και αν οι ελεγκτές έχουν αυξήσει τους ελέγχους με στόχο για πάνω από 30.000 μέχρι και τον Σεπτέμβριο, μεγάλη βοήθεια μπορούν να δώσουν και οι ίδιοι οι καταναλωτές, όταν εντοπίζουν τέτοια φαινόμενα. Από την Γεν. Γραμματεία, τονίζουν πως «συνεχίζει τους ελέγχους για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, την προστασία των συμφερόντων των συνεπών φορολογουμένων και του υγιούς ανταγωνισμού» αλλά σε κάθε περίπτωση, «η μη απαίτηση λήψης απόδειξης σημαίνει επιπλέον φορολογικά βάρη και ακριβότερος λογαριασμός για τους συνεπείς φορολογούμενους».
Με αφορμή συγκεκριμένα κρούσματα, που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια των ελέγχων των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, αλλά και από καταγγελίες φορολογουμένων, υπενθυμίζουμε στους πολίτες τα εξής:
– Οι επιχειρήσεις εστίασης και διασκέδασης (ταβέρνες, εστιατόρια, ψησταριές, ουζερί, μπαρ, καφετέριες, club, κλπ.) υποχρεούνται στην έκδοση και επίδοση αποδείξεων, για κάθε είδος, που σερβίρουν στο τραπέζι.
– Με δεδομένο ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά συστήματα παραγγελιών, τα οποία εκδίδουν και τα αντίστοιχα στοιχεία, τα δελτία παραγγελίας αφορούν αποκλειστικά και μόνο στην εσωτερική λειτουργία των καταστημάτων και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν φορολογικά στοιχεία (δηλ. νόμιμες αποδείξεις).
– Αν επιλέξετε να πληρώσετε με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, το αποδεικτικό της πληρωμής του ειδικού μηχανήματος (POS) δεν αρκεί. Η επιχείρηση υποχρεούται να εκδώσει κανονικά και την προβλεπόμενη απόδειξη.
– Η άρνηση έκδοσης απόδειξης σας δίνει το δικαίωμα – βάσει νόμου – να μην πληρώσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, που αγοράζετε.