12 εκατ. χαμένο τζίρο «βλέπουν» οι εφοπλιστές μόνο για τον Ιούνιο!
Πλήγμα για την ελληνική κρουαζιέρα οι απεργιακές κινητοποιήσεις, προειδοποιούν οι φορείς της αγοράς, που βλέπουν τα κρουαζιερόπλοια να προσπερνούν τον Πειραιά και να βάζουν πλώρη για τα ανταγωνιστικά λιμάνια της Μεσογείου. Τουρισμός, που φεύγει για άλλες αγορές, με χιλιάδες επισκέπτες και δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, που κάνουν «φτερά» από την ελληνική Οικονομία, για να στηρίξουν τους γείτονες ανταγωνιστές. Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες, κρούει τον «κώδωνα του κινδύνου», στέλνοντας αυστηρή προειδοποίηση πως, ο κλάδος της κρουαζιέρας κινδυνεύει να χάσει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης το 2016, εξαιτίας των απεργιακών κινητοποιήσεων που κλείνουν τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης.
Σε ανακοίνωση της Ένωσης, τονίζεται πως, «τις τελευταίες ημέρες παρατηρήθηκε αλλαγή πορείας πλοίων που είχαν προορισμό το λιμάνι του Πειραιά, δεδομένου ότι δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθεί η μεταφορά αποσκευών επιβατών κρουαζιερόπλοιων στο πρώτο λιμάνι της χώρας». Μάλιστα, ο κ. Κόντες τονίζει πως, «όσα πλοία προσέγγισαν τις ημέρες των απεργιών, αντιμετώπισαν ταλαιπωρία τόσο για την μεταφορά των αποσκευών των επιβατών, όσο και για τις διαδικασίες προμηθειών διαφόρων υλικών κυρίως τροφοεφοδίων».
Μάλιστα, οι επαγγελματίες του κλάδου, προσθέτουν πως η πραγματική ζημιά που ενδέχεται να προκύψει μόνο τον Ιούνιο, μπορεί να φτάσει τα 12 εκατ. ευρώ και στην συνέχεια να αυξηθεί με άλματα, αν δεν γίνουν κινήσεις να λυθεί το πρόβλημα. Ο κ. Κοντές, αναφέρει πως, αρκετοί operators σκέπτονται να αλλάξουν προορισμό, γεγονός που θα προκαλέσει αρνητική εικόνα για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και θα σημαίνει ακυρώσεις προσεγγίσεων που θα επηρεάσουν και τα άλλα λιμάνια της περιφέρειας που περιλαμβάνει το κυκλικό ταξίδι.
Οι οικονομικές επιπτώσεις τον Ιούνιο 2016 σύμφωνα με την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας:
-
Μείωση επιβατών Ιn transit 45.000-50.000 επιβάτες.
-
Μείωση επιβατών Home porting 25.000-30.000 επιβάτες.
-
Μείωση τουριστικού εισοδήματος περίπου 3,5-4 εκατ. ευρώ.
-
Μείωση εμπορικού εισοδήματος (προμήθειες κλπ) 5-5,5 εκατ. ευρώ.
-
Μείωση εσόδων από υπηρεσίες λιμένων/αεροδρομίων κλπ. 2-2,5 εκατ. ευρώ.
-
Μείωση εργατοϋπαλληλικού προσωπικού για τις υπηρεσίες που έχουν ακυρωθεί
-
Μείωση εσόδων στο κράτος από λιγότερους φόρους λόγω μείωσης επισκεπτών και υπηρεσιών που προσφέρονται.
Την ίδια στιγμή, έντονη ανησυχία για τον χαμένο τζίρο, εκφράζουν και οι ναυτιλιακοί πράκτορες, που βλέπουν τα κρουαζιερόπλοια αντί να αράζουν στον Πειραιά, να φεύγουν για την ανταγωνιστική Τουρκία. Όπως τονίζουν άνθρωποι της αγοράς, ήδη η κρουαζιέρα καταγράφει ήδη μείωση της τάξης 10% με 15%. Οι τουρίστες έχουν εκφράσει έντονες διαμαρτυρίες για την ταλαιπωρία τους, κάνοντας κακό στο ελληνικό Brand name (όνομα) ενώ τρομαχτικά είναι τα νούμερα που αποκαλύπτουν την πραγματική εικόνα της ζημιάς. Μόνο το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε δύο κρουαζιερόπλοια με 6.000 επιβάτες προσπέρασαν το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι λόγο της απεργίας. Οι ίδιες πηγές, τόνιζαν πως, «είμαστε αυτοκαταστροφικοί, βγάζουμε τα μάτια μας μόνοι μας, αν ακυρωθεί η κρουαζιέρα θα χάσουν τις δουλειές τους και οι λιμενεργάτες».