Το νέο ΕΣΠΑ είναι μικρό για να καλύψει να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες ολοκλήρωσης των προγραμμάτων κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων και η κυβέρνηση βρίσκεται σε διεθνείς επαφές , για να βρεθεί λύση στο θέμα.
Από την πλευρά του υπουργείου Οικονομίας, ο αρμόδιος υπουργός Γιώργος Σταθάκης δήλωσε σχετικά πως «βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση του αρμόδιου υπουργείου με τους παραχωρησιούχους αλλά και την Κομισιόν, η οποία δεν έχει καταλήξει ακόμη».
Η κατάσταση γίνεται δυσκολότερη, καθώς τα έργα έχουν ήδη μεταφερθεί μία φορά από το Γ’ ΚΠΣ, ως έργα-γέφυρα στην προγραμματική περίοδο 2007-2013 και σύμφωνα με τους αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς, δεν επιτρέπεται να μεταφερθούν πάλι.
Τα συγκεκριμένα έργα υποδομής, με ανεκτέλεστο υπόλοιπο κοντά στα 600 εκατ. ευρώ, θα ολοκληρωθούν σε κάθε περίπτωση, καθώς η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για την ολοκλήρωσή τους.
Με τα έργα να κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν εκπρόθεσμα, το υπουργείο ενδέχεται να αναζητήσει την απαραίτητα ρευστότητα από άλλες ευρωπαϊκές πηγές αφού προχωρήσει η διαδικασία. Ενδεχομένως να αξιολογηθούν οι εναλλακτικές χρηματοδότησης από διαφορετικά κοινοτικά κονδύλια.
Το νέο ΕΣΠΑ που ακόμα δεν έχει ξεκινήσει (ΕΣΠΑ 2014-2020), έχει περιορισμένα κονδύλια και δεν έχει αρκετούς πόρους για να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες χρηματοδότησης για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων. Ο υπουργός ξεκαθάρισε πως για το θέμα βρίσκεται ακόμα σε συζήτηση με τις τεχνικές εταιρείες για τις συμβάσεις.