Άδικες είναι οι Πανελλαδικές εξετάσεις και πρέπει να καταργηθούν

Έχουν καταστρέψει εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες
Να βρεθεί άλλο, έντιμο και δίκαιο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, για να μην κόβονται τα φτερά των παιδιών μας και να γλιτώσουν οι γονείς από τα φροντιστήρια
ΓΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ τώρα η Ελλάδα συντηρεί το ποιο άθλιο αντιπαραγωγικό και αντιοικονομικό και ταξικό σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Το μέλλον των νέων παίζεται σε μια εξεταστική ζαριά. Αν κάποιος είναι άτυχος και δεν γράψει καλά στις εξετάσεις, αποκλείεται από τα πανεπιστήμια και αναγκαστικά καταφεύγει στην πολυέξοδη λύση της παραπαιδείας των ΙΕΚ και των ιδιωτικών πανεπιστημίων, που λειτουργούν σε ένα ιδιότυπο καθεστώς στην Ελλάδα.
Δεκάδες χιλιάδες νέοι που αποτυγχάνουν στις εξετάσεις κατακλύζουν τα διάφορα πανεπιστήμια στην Ευρώπη και στις πρώην ανατολικές χώρες, με αποτέλεσμα να υφίστανται οικονομική αιμορραγία οι οικογένειές τους και το κράτος, αφού τα εμβάσματα που φεύγουν κάθε χρόνο ανέρχονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Βέβαια για τα παιδιά των πλουσίων δεν τίθεται ζήτημα. Με δεδομένο ότι μετά την αποφοίτησή τους από τα ιδιωτικά κολέγια εγγράφονται στα πανάκριβα ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Αγγλία και την Αμερική, τα παιδιά των πλουσίων δεν έχουν πρόβλημα.
Το θέμα είναι τι ακριβώς γίνεται και τι γίνονταν για δεκαετίες τώρα με όσους έμειναν εκτός πανεπιστημίων, εξ αιτίας του άθλιου συστήματος εισαγωγής.
Μια ολόκληρη βιομηχανία είχε στηθεί για την εκμετάλλευση όσων αποτύγχαναν στις εξετάσεις για τα ΑΕΙ. Εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες είναι σήμερα επιστήμονες, γιατροί, μηχανικοί, φαρμακοποιοί με πτυχία από πανεπιστήμια της Ιταλίας. Οι περισσότεροι απ’ αυτούς επέλεγαν την εγγραφή τους σε πανεπιστήμια της Νότιας Ιταλίας, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονταν υπό τον έλεγχο της μαφίας. Για θεωρητικές επιστήμες στα πανεπιστήμια αυτά έπαιρνε κάποιος πτυχίο χωρίς καν να έχει πατήσει το πόδι του στις αίθουσες διδασκαλίας. Η μαφία τιμολογούσε κάθε πτυχίο και μόνο για τις ιατρικές σχολές είχαν απαίτηση από τους ξένους φοιτητές να παρακολουθούν κάποια μαθήματα για να μην σκοτώνουν τον κόσμο, όταν θα γίνονταν γιατροί.
Αντίστοιχη φάμπρικα είχαν στήσει διάφορες Ανατολικές χώρες όπως η Ρουμανία και η Βουλγαρία που κατακλύζονταν από Έλληνες φοιτητές ειδικά στα χρόνια του υπαρκτού σοσιαλισμού. Τα πτυχία και σε αυτές τις χώρες εξασφαλίζονταν με το σχετικό λάδωμα των καθηγητών. Παλιόχαρτα στην κυριολεξία ήταν και τα πτυχία που μοίραζαν κάποια ιδιωτικά πανεπιστήμια στο Λονδίνο, οι σπουδές των οποίων ήταν αντίστοιχες με τα ελληνικά ΙΕΚ.
Το βλακώδες σύστημα εισαγωγής στα ελληνικά πανεπιστήμια το πλήρωσε και το πληρώνει ακριβά η ελληνική κοινωνία. Γιατί χιλιάδες γιατροί και μηχανικοί έχουν πτυχία – μαϊμού με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τις υπηρεσίες που προσφέρουν ως επιστήμονες πλέον στην Ελλάδα. Δισεκατομμύρια κάθε χρόνο ξοδεύονται για τις σπουδές στο εξωτερικό των δεκάδων χιλιάδων υποψηφίων που αποκλείονταν από τα ελληνικά πανεπιστήμια.
Το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ γιγάντωσε και την παραπαιδεία. Τα φροντιστήρια κάνουν χρυσές δουλειές με τις οικογένειες να αιμορραγούν οικονομικά για να εξασφαλίσουν στα παιδιά τους μια θέση στα πανεπιστήμια. Αυτή η φάμπρικα θα πρέπει να τελειώσει.
Η κυβέρνηση οφείλει να τολμήσει τώρα και να καταργήσει το αίσχος των εξετάσεων. Η εγγραφή στα πανεπιστήμια να είναι ελεύθερη και η αξιολόγηση να είναι αυστηρή, μέσα από προγράμματα που ακολουθούν πανεπιστήμια ευρωπαϊκών χωρών. Βέβαια τα συμφέρονται στην παραπαιδεία είναι μεγάλα και κάποιοι θα επιχειρήσουν να υπονομεύσουν το σύστημα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να υποχωρήσει. Άλλωστε ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας έχει δεσμευτεί να καταργήσει αυτή την απάτη των εξετάσεων, την οποία ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει ακριβά.
Γαβρόγλου: Το σύστημα πρέπει να αλλάξει!
Την ανάγκη αλλαγής του σημερινού συστήματος των πανελλαδικών τόνισε ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Γαβρόγλου, μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης του Κυβερνητικού Συμβουλίου Κοινωνικής Πολιτικής. Παρά την θέση του υπέρ της αλλαγής, ο ίδιος τάσσεται κατά της κατάργηση των εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα, ο υπουργός δήλωσε ότι «πρέπει να αλλάξει το σημερινό σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων όχι όμως και να καταργηθούν οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».
Στην συνέχεια, προσέθεσε ότι «αυτή τη στιγμή με το υπάρχον σύστημα μόλις το 20% των μαθητών καταφέρνουν να περνούν στις 5 πρώτες σχολές της προτίμησης του, ενώ το 18% περνά με βαθμολογία κάτω από τη βάση».
«Πρέπει να υπάρξει ένα εξεταστικό σύστημα, αξιόπιστο και παιδαγωγικού χαρακτήρα», δήλωσε στο ΑΠΕ, ενώ ευχήθηκε και «καλή επιτυχία στα παιδιά μας και να θυμούνται όσα έμαθαν στο σχολείο».
Το 2017, πέρασαν 1.538 παραπάνω νέοι σε ΑΕΙ και ΤΕΙ
Σύμφωνα με το υπουργείο, ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων το 2017, ανήλθε σε 106.464, εκ των οποίων 93.742 με τις διαδικασίες των ΓΕΛ και 12.722 με τις διαδικασίες των ΕΠΑΛ, ενώ πέρυσι ο αντίστοιχος συνολικός αριθμός υποψηφίων ήταν 105.548.
Συνολικά σε Πανεπιστήμια, Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, ΤΕΙ, Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και Ακαδημίες της Πυροσβεστικής και του Εμπορικού Ναυτικού εισήχθησαν 74.511 υποψήφιοι, ενώ το 2016 εισήχθησαν 72.973.
Τα 5 επιστημονικά πεδία και η «κατάρα» των Μαθηματικών
Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο των περιζήτητων σχολών, όπως αυτές της Νομικής και της Ψυχολογίας, σημειώθηκε ελαφρά άνοδος χωρίς ωστόσο να λείψουν και τα αρνητικά πρόσημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Νομική Αθήνας υποχώρησε κατά 30 μόρια, ενώ αντίθετα η Νομική Θεσσαλονίκης ανέβηκε κατά 15 και της Θράκης κατά 106 μόρια.
Στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο παρατηρείται μια πτωτική τάση που από τους ειδικούς αποδίδεται στη δυσκολία των Μαθηματικών. Μεσοσταθμικά η πτώση είναι στα 500 μόρια -μείωση που αποτυπώνεται κατ’ εξοχήν στις μαθηματικές σχολές.
Στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο (ιατρικές σχολές) επιβεβαιώθηκε και φέτος η σταθερή ζήτηση των σχολών υγείας. Οι βάσεις των ιατρικών σχολών αυξήθηκαν από 32 έως 82 μόρια, ενώ αυτή η τάση ανόδου διευρύνεται στις χαμηλότερες βαθμολογίες φτάνοντας ακόμη και τα 500 μόρια.
Στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο τα παιδαγωγικά τμήματα ανέβηκαν από 500 έως και 1.300 μόρια, μια άνοδος που, όπως επισημαίνεται, δεν οφείλεται στις καλύτερες επιδόσεις των υποψηφίων αλλά στον υπερδιπλασιασμό της ζήτησης.
Στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο οι χαμηλές επιδόσεις των μαθηματικών και των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας επιβεβαιώθηκαν και στο τελικό αποτέλεσμα. Εξίσου εντυπωσιακή είναι η πτώση στα τμήματα λογιστικής και διοίκησης επιχειρήσεων στα πανεπιστήμια της περιφέρειας. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα στο τμήμα διοίκησης επιχειρήσεων του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων στη Λευκάδα το οποίο κινήθηκε κάτω από τα 3.000 μόρια.
Τα στοιχεία δείχνουν άνοδος στις βάσεις των περιφερειακών Ιδρυμάτων, σε σχέση με τις σχολές των κεντρικών, ενώ η ανοδική πορεία πολλών ΤΕΙ, ανατρέπουν το σκηνικό και δημιουργούν νέα δεδομένα τους εισακτέους.
«Βουτιά» σε Πολυτεχνικά και Οικονομικά τμήματα, που ξάφνιασαν πολλούς ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας, λόγω των ιδιαίτερα χαμηλών επιδόσεων σε Μαθηματικά Κατεύθυνσης, στροφή των υποψηφίων στα Παιδαγωγικά. Ένας υπερδιαπλασιασμός της ζήτησης, που συνεπάγεται θεαματική άνοδο στο σύνολο των σχολών του 4ου Επιστημονικού Πεδίου, άνοδος στα μόρια εισαγωγής σε τμήματα Χημείας ανά την Ελλάδα (οι υποψήφιοι φέτος εισάγονται εκεί από δύο διαφορετικά Πεδία), διατήρηση της αίγλης των τμημάτων Πληροφορικής, αλλά και Στατιστικής, καθώς και δραματική πτώση σε τμήματα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, όπως εκείνα της Οικονομικής Επιστήμης, της Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, αλλά και το τμήμα Μάρκετινγκ. Μόνο δύο είναι οι σχολές που κράτησαν αμετάβλητες τις βάσεις τους, σε σχέση με το 2016. Η Βιολογία Αθηνών με 18.335 μόρια και τα ΤΕΦΑΑ Αθήνας με βάση 17.793. Ο χαμηλότερος βαθμός εισαγωγής σε ΑΕΙ σημειώνεται στο ΑΠΘ και το τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας με 4.006 μόρια, εν συνεχεία στην Ισπανική Φιλολογία με 5.600 μόρια, στη Γαλλική Φιλολογία του ΑΠΘ με 6.596 μόρια, ενώ και η Γεωγραφία του Πανεπιστημίου Αιγαίου δεν κατάφερε να ξεπεράσει τα 7.157 μόρια, αν και ελαφρώς αυξημένη από το 2016 (από 5.941 μόρια). Ταυτόχρονα, ο χαμηλότερος βαθμός εισαγωγής σε ΤΕΙ παρατηρείται στη Διοίκηση Επιχειρήσεων με 2.956 μόρια, ενώ ο περσινός χαμηλότερος βαθμός εισαγωγής σε ΤΕΙ ήταν 1.560 και συγκεκριμένα, στο τμήμα Βιομηχανικού Σχεδιασμού στο ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.
Ο «χάρτης» των Πανελλαδικών
O συνολικός αριθμός των υποψηφίων για επιλογή φέτος ανήλθε σε 106.464, εκ των οποίων 93.742 με τις διαδικασίες των ΓΕΛ και 12.722 με τις διαδικασίες των ΕΠΑΛ, ενώ πέρυσι ο αντίστοιχος συνολικός αριθμός υποψηφίων ήταν 105.548.
Συνολικά εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στα ΤΕΙ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής και του Εμπορικού Ναυτικού 74.511 υποψήφιοι, ενώ το 2016 εισήχθησαν 72.973.
Οι ευχές των αρχηγών στους επιτυχόντες
Σε συγχαρητήριες δηλώσεις προχώρησαν οι πολιτικοί αρχηγοί με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής σε Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. «Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι μια δοκιμασία, το αύριο της νέας γενιάς είναι γεμάτο νέους δρόμους. Συγχαρητήρια στους νέους φοιτητές. Για όλους ανεξάρτητα από τα σημερινά αποτελέσματα η επόμενη μέρα είναι η πρώτη από μια περίοδο με νέες εμπειρίες, ευκαιρίες, δυνατότητες. Χρωστάμε ένα καλύτερο μέλλον στη νέα γενιά που ονειρεύεται και αγωνίζεται μέσα στο δύσκολο και αβέβαιο περιβάλλον της κρίσης», έγραψε η Φώφη Γεννηματά στον προσωπικό της λογαριασμό στο Twitter.
Ο Σταύρος Θεοδωράκης δήλωσε, «Στα παιδιά που πέτυχαν & σε όσα δεν τα κατάφεραν, οφείλουμε εκτός από συγχαρητήρια για την προσπάθειά τους, μια χώρα με δουλειές & δικαιοσύνη».
Ο Αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε τα συγχαρητήριά του στους επιτυχόντες, τονίζοντας ότι «για πολλούς από σας ξεκινά σήμερα μια νέα περίοδος στη ζωή σας. Σας συγχαίρω, μαζί με τις οικογένειές σας και τους καθηγητές σας, που στάθηκαν πλάι σας, σε αυτή την μεγάλη προσπάθεια. Στα φοιτητικά σας χρόνια θα ζήσετε σπουδαίες εμπειρίες. Εύχομαι να τα χαρείτε με κάθε τρόπο. Να αποκτήσετε γνώσεις, ερεθίσματα, παραστάσεις που θα ανοίξουν τους ορίζοντές σας και θα σας δώσουν εργαλεία για να προχωρήσετε όπως θέλετε στη ζωή σας».
Σχετικά Άρθρα
Δείτε επίσης