Μετά από περισσότερο από μια δεκαετία σχεδιασμού, κορυφαίο Γερμανικό Δικαστήριο έδωσε επιτέλους το πράσινο φως για την κατασκευή της μακρύτερης βυθισμένης σήραγγας του κόσμου και η οποία όταν αρχίσει να λειτουργεί το 2.029, ως συνδυασμένη σιδηροδρομική και οδική διαδρομή, θα συνδέει Γερμανία και Δανία σε 10 λεπτά!

Η Fehmarnbelt Fixed Link είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στην Ευρώπη, με κατασκευαστικό προϋπολογισμό άνω των 7 δισεκατομμυρίων ευρώ που θα φθάσει έως και 40 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της Βαλτικής Θάλασσας, με τη μήκους 18 χιλιομέτρων αρτηρία να περιλαμβάνει δύο αυτοκινητόδρομους διπλής κατεύθυνσης και δύο ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές, ενώ και σε αντίθεση με άλλες υποβρύχιες σήραγγες, η Fehmarnbelt δεν θα βρίσκεται συνεχώς στο βυθό, αλλά θα συνδυάζει έργα πάνω και κάτω από την θάλασσα.

Σχεδιασμένη να αντικαταστήσει την τρέχουσα υπηρεσία πορθμείων μεταξύ Rødby της Δανίας και Puttgarden της Γερμανίας -που μεταφέρει εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο, η πρωτοποριακή κατασκευή θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των δύο χωρών από 45 σε μόλις 7 λεπτά με το τρένο ή 10 λεπτά με το αυτοκίνητο, με τον Τεχνικό Διευθυντή της Δανικής εταιρείας που ηγείται του έργου «Femern A / S», τον Jens Ole Kaslund, να δηλώνει… «Σήμερα, αν πρόκειται να ταξιδέψετε με τρένο από την Κοπεγχάγη στο Αμβούργο, θα χρειασθείτε περίπου τέσσερις και μισή ώρες. Όταν όμως ολοκληρωθεί η σήραγγα, το ίδιο ταξίδι θα διαρκεί δυόμισι ώρες»

Το έργο είναι σχεδιάζεται εδώ και πολύ καιρό, αφού ήταν πριν από περισσότερα από 30 χρόνια που έπεσε η ιδέα μιας γέφυρας όπως εκείνης που συνδέει την Κοπεγχάγη με το Μάλμο της Σουηδίας και, τελικά, το 2.008, Γερμανία και Δανία υπέγραψαν συνθήκη για την κατασκευή της σήραγγας, αλλά χρειάσθηκε πάνω από μια δεκαετία για να εγκριθεί η απαραίτητη νομοθεσία και στις δύο χώρες και για τη διεξαγωγή μελετών γεωτεχνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
