Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Χρήστος Σπίρτζης

Στον Εισαγγελέα όλες οι διαφημιστικές συμβάσεις Δημόσιων Φορέων και Οργανισμών

Την αρχή έκανε ο Χρήστος Σπίρτζης – Όλες οι συμβάσεις επί τάπητος μετά τις αποκαλύψεις για τους «δημοσιογραφικούς εκβιασμούς».

Η πρώτη κυβέρνηση που κάνε πράξη την εξαγγελία για διαφάνεια σε όλους τους τομείς είναι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ. Αυτό προκύπτει και από την πληροφορία που αποκαλύπτει η kontranews και αφορά την απολυτή διαφάνεια στην διαφήμιση κρατικών φορέων την όποια θα εξασφαλίσει η κυβέρνηση με δυο τρόπους και υπό την καθοδήγηση τόσο του υπουργός επικρατείας Νίκου Παππά όσο και των υπουργών Μεταφορών και Δικαιοσύνης.

Έτσι είναι πλέον ξεκάθαρο πως αρχίζει άμεσο ξεψάχνισμα όλων των διαφημιστικών συμβάσεων δημοσίων και εποπτευόμενων από το δημόσιο οργανισμών και φορέων.

Η ερεύνα  ξεκινά άμεσα η οικονομική αστυνομία και κατ΄ επέκταση οι οικονομικοί εισαγγελείς με αφορμή την υπόθεση των «δημοσιογραφικών εκβιασμών».  Ήδη σχετική εντολή έχει δώσει ο υπουργός μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης  ο οποίος με επιστολή του στον αναπληρωτή Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Νίκο Τόσκα, ζητάει να δοθεί διαταγή στην οικονομική αστυνομία προκειμένου να διερευνηθούν οι  δαπάνες διαφημιστικού και επικοινωνιακού περιεχομένου, των τελευταίων ετών, σε όλους του εποπτευόμενους φορείς του ΥΠΟΜΕΔΙ.  

Χαρακτηριστικό είναι ότι σε δηλώσεις του είπε ότι «υπάρχουν δημόσιοι φορείς που επικοινωνούν το έργο τους. Έχουν κονδύλια που σχετίζονται με τα ΜΜΕ, με τα sites, με το να ενημερώνουν τους πολίτες.

Αυτό δεν μπορεί να γίνεται λάφυρο, ούτε κάποιου κόμματος, ούτε κάποιου υπουργού, ούτε κυκλωμάτων σαν κι αυτά που ακούμε τις τελευταίες μέρες».

Η έρευνα θα αφορά έλεγχο για την κατανομή της  διαφημιστικής τους δαπάνης σε ΜΜΕ που έγινε από τους  εποπτευόμενους φορείς του υπουργείο Υποδομών τα τελευταία 15 χρόνια. 

Ο κ. Σπίρτζης απέστειλε επιστολή στον Αναπληρωτή Υπουργό Προστασίας του πολίτη Νίκο Τόσκα, με αφορμή την υπόθεση των  δύο εκβιαστών δημοσιογράφων και ενός εκδότη, ζητώντας του πλήρη έλεγχο αναφορικά με διαφημιστικές καταχωρήσεις διαφημιστικών κονδυλίων  από τους 31 εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Υποδομών.

Παράλληλα ήδη οι εισαγγελείς έχουν παραλάβει όλες τις διαφημιστικές δαπάνες από την τράπεζα Αττικής, την ΕΥΔΑΠ και άλλους οργανισμούς που είχαν εκχωρήσει διαφήμιση στους τρείς εμπλεκόμενους δημοσιογράφους, και ερευνούν τυχόν παρατυπίες.

Όλα αυτά σε συνδυασμό με την βούληση του Νίκου Παππά, να θέσει κανόνες και στο διαδίκτυο ώστε να λαμβάνουν διαφήμιση μόνο όσοι έχουν καταχωρηθεί με «όνομα και επώνυμο» στη λίστα ΜΜΕ που δεν λειτουργούν λαθρόβια υπό αδιαφανείς διαδικασίες, αλλάζουν πλήρως το τοπίο.

Σχετική αναφορά για τη διαφήμιση των τραπεζών έχει κάνει και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης γεγονός που σημαίνει ότι το τοπίο αλλάζει άρδην, απλώς διότι πλέον υπάρχει πολιτική βούληση εκ μέρους της κυβέρνησης.