Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σαλάτα του καίσαρα vs σουβλάκι - Ποιος κερδίζει στη "μάχη της θερμίδας"

Σαλάτα του καίσαρα vs σουβλάκι - Ποιος κερδίζει στη "μάχη της θερμίδας"

Καλοκαίρι και σαλάτες πάνε μαζί καθώς λίγο η παραλία, λίγο η ζέστη, τις προτιμάμε σε αντίθεση με ένα σουβλάκι.

Παρόλα αυτά, σίγουρα όλοι αγαπάμε περισσότερο τα σουβλάκια σε αντίθεση με τις σαλάτες, αλλά καταλήγουμε να επιλέγουμε τη σαλάτα γιατί θεωρούμε πως είναι πιο υγιεινή και σίγουρα έχει λιγότερες θερμίδες σε σχέση με ένα σουβλάκι.  

Εμείς πάντως, ψάξαμε, βρήκαμε και σας παραθέτουμε τις θερμίδες της Caesars και του σουβλακίου. 

Η σαλάτα του Καίσαρα ή αλλιώς Caesars, αποτελείται κατά κύριο λόγο από κοτόπουλο και μαρούλι.

Ας δούμε όμως αναλυτικά τα συστατικά αλλά και πόσες θερμίδες έχει η συγκεκριμένη σαλάτα.

Το κοτόπουλο την εξοπλίζει με πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας και το μαρούλι που αποτελεί ένα από τα κύρια συστατικά της, μας ενυδατώνει και είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, χορταίνοντάς μας για περισσότερη ώρα και ωφελώντας το έντερο και την καρδιά, αφού συμβάλλει στη μείωση της χοληστερίνης.

Πρωτεΐνη μας χαρίζει και η παρμεζάνα, όπως επίσης και ασβέστιο, ενώ το καλαμπόκι αυξάνει τις θερμίδες της, παρέχοντάς μας υδατάνθρακες, κάλιο, φυτικές ίνες, πρωτεΐνη, βιταμίνες του συμπλέγματος Β κ.ά.

 Η θερμιδική της αξία αυξάνεται και με τα κρουτόν, γι’ αυτό αν τη φτιάχνετε μόνοι σας, προτιμήστε ολικής άλεσης.

Η σος της περιέχει συνήθως μουστάρδα που βοηθάει στην αύξηση του μεταβολισμού, ελαιόλαδο που περιέχει καλά λιπαρά και ευεργετεί την καρδιά, σκόρδο που έχει αντιμικροβιακές ιδιότητες, λεμόνι που περιέχει βιταμίνη C και ξίδι που κάνει καλό στο πεπτικό.

Συνολικά, όμως, η σος αυξάνει τις θερμίδες της, προσθέτοντάς της άλλες 100-130, φτάνοντας τελικά να μας «φορτώνει» με περίπου 600 θερμίδες σε μια γενναία μερίδα.

Από την άλλη έχουμε το σουβλάκι όπου το θεωρούμε πειρασμό και περιττές θερμίδες…

Για να δούμε λοιπόν αναλυτικά τα υλικά που περιέχονται στην πίτα και τις θερμίδες τους σύμφωνα με το perierga.gr

ΠΙΤΑ

Πίτα αλάδωτη θερμίδες: 170

Πίτα με λάδι θερμίδες: 260

ΚΡΕΑΣ

Σουβλάκι χοιρινό (καλαμάκι) θερμίδες: 180

Γύρος χοιρινός θερμίδες: 270

Σουβλάκι κοτόπουλο (καλαμάκι) θερμίδες: 130

Γύρος κοτόπουλο θερμίδες: 220

ΠΑΤΑΤΕΣ

Πατάτες τηγανιτές θερμίδες: 100

ΤΖΑΤΖΙΚΙ θερμίδες: 30

ΣΩΣ θερμίδες: 180

ΝΤΟΜΑΤΑ, ΚΡΕΜΜΥΔΙ ή ΜΑΡΟΥΛΙ θερμίδες: 10

Αν κάνουμε λοιπόν τους υπολογισμούς:

Η χειρότερη επιλογή είναι πίτα (λαδωμένη) με γύρο χοιρινό και σως. Σε αυτή την περίπτωση έχουμε 260+270+100+180+10=730. Μια τέτοια πίτα γύρο έχει 820 θερμίδες.

Η καλύτερη επιλογή είναι αλάδωτη πίτα με σουβλάκι κοτόπουλο και τζατζίκι που μας δίνει 170+130+100+30+10 = 440 θερμίδες

Στην πραγματικότητα τα παραπάνω είναι θεωρητικοί υπολογισμοί καθώς λίγοι είναι αυτοί που επιλέγουν τέτοιους συνδυασμούς. Οι κλασικοί συνδυασμοί είναι χοιρινό με τζατζίκι και κοτόπουλο με σως.

Άρα έχουμε και λέμε:

ΠΙΤΑ ΜΕ ΧΟΙΡΙΝΟ:

ΣΟΥΒΛΑΚΙ (ΚΑΛΑΜΑΚΙ): 580 θερμίδες (490 θερμίδες με αλάδωτη πίτα)

ΓΥΡΟ: 670 θερμίδες (580 θερμίδες με αλάδωτη πίτα)

ΠΙΤΑ ΜΕ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ:

ΣΟΥΒΛΑΚΙ (ΚΑΛΑΜΑΚΙ): 680 θερμίδες (590 θερμίδες με αλάδωτη πίτα)

ΓΥΡΟ: 770 θερμίδες (680 θερμίδες με αλάδωτη πίτα)

Άρα το συμπέρασμα που βγάζουμε είναι πως και τα εκ διαμέτρου αντίθετα φαγητά έχουν πάνω – κάτω τις ίδιες θερμίδες.

Τι να φας ένα σουβλάκι και να το ευχαριστηθείς τι να φας μια σαλάτα του καίσαρα…

Αλλά γενικά φάτε γιατί θα βρέξει…