Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μύκονος: Στο Εφετείο η υπόθεση θανάτου του 10χρονου από ταχύπλοο

Μύκονος: Στο Εφετείο η υπόθεση θανάτου του 10χρονου από ταχύπλοο

Στο Πενταμελές Εφετείο της Σύρου εκδικάζεται σήμερα, Πέμπτη, σε δεύτερο βαθμό η υπόθεση του τραγικού δυστυχήματος που συγκλόνισε την κοινή γνώμη, όταν τον Αυγουστο του 2014 ένα δεκάχρονο παιδί, ο Μιχάλης Πασχαλάκης έχασε τη ζωή του κάνοντας θαλάσσια σπορ σε γνωστή παραλία της Μυκόνου. Ο 10χρονος τραυματίστηκε θανάσιμα από ταχύπλοο μιας εταιρείας θαλασσίων παιχνιδιών που δεν τηρούσε κανένα μέτρο ασφαλείας.

Το άτυχο παιδάκι έχασε τη ζωή του στο Καλό Λιβάδι, μια από τις πιο γνωστές παραλίες της Μυκόνου, με το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Αιγαίου να κηρύσσει σε πρώτο βαθμό όλους τους κατηγορούμενους ενόχους για το αδίκημα της διατάραξης υδάτινης συγκοινωνίας από πρόθεση και από το οποίο προέκυψε κίνδυνος για ανθρώπους και επήλθε ο θάνατος του άτυχου παιδιού.

Οι κατηγορούμενοι καταδικάστηκαν σε ποινές από πέντε ως επτά χρόνια κάθειρξης αλλά δεν μπήκαν στη φυλακή, διότι το Δικαστήριο, παρά τον θανάσιμο τραυματισμό του δεκάχρονου και τη σωρεία των εγκληματικών παραλείψεων που προέκυψαν κατά την ακροαματική διαδικασία τους έδωσε αναστολή στην εκτέλεση της ποινής τους ως την εκδίκαση της έφεσης.

Ειδικότερα, σε πρώτο βαθμό ο χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου που τραυμάτισε θανάσιμα το παιδάκι καταδικάστηκε σε κάθειρξη έξι χρόνων ενώ ο επιχειρηματίας και ιδιοκτήτης της επιχείρησης με τα ταχύπλοα καταδικάστηκε σε κάθειρξη επτά χρόνων, ενώ σε πέντε χρόνια κάθειρξης καταδικάστηκε η υπεύθυνη ασφαλείας κατά τον νόμο της επιχείρησης. Υπενθυμίζεται ότι σε όλους του καταδικασθέντες το Δικαστήριο επέβαλε ποινή τριετούς στέρησης των πολιτικών τους δικαιωμάτων.

Οι εγκληματικές παραλείψεις της επιχείρησης με τα ταχύπλοα, όπως περιγράφονται στην καταδικαστική απόφαση, σοκάρουν:

  • Η επιχείρηση λειτουργούσε χωρίς νόμιμη άδεια,
  • Το ταχύπλοο, που προκάλεσε τον θανάσιμο τραυματισμό του παιδιού, οδηγούσε χειριστής, χωρίς το προβλεπόμενο εκ του νόμου δίπλωμα προπονητή θαλασσίου σκι,
  • Δεν υπήρχε στο σκάφος ο προβλεπόμενος εκ του νόμου «παρατηρητής», ο οποίος παρακολουθεί τα ελκόμενα φουσκωτά και καθοδηγεί τον οδηγό
  • Οι καιρικές συνθήκες ήταν δυσμενείς και εντελώς ακατάλληλες για τη διενέργεια του θαλάσσιου αυτού παιχνιδιού,
  • Ο υπεύθυνος ασφάλειας, απουσίαζε από τη θέση του,
  • Το μοιραίο πνευστό μέσο αναψυχής (φουσκωτό παιχνίδι) δεν είχε λάβει άδεια από το Υπουργείο Ναυτιλίας και δεν έπρεπε να χρησιμοποιηθεί,
  • Τα σωσίβια ήταν ακατάλληλα,
  • Ο χειριστής του σκάφους έκανε επικίνδυνους ελιγμούς,
  • Το ταχύπλοο δεν είχε, ως όφειλε, κανένα μέσο επικοινωνίας με την επιχείρηση και την ξηρά και
  • Η επιχείρηση δεν διέθετε ναυαγοσωστική λέμβο