Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Άγρια δολοφονία στις Σέρρες: Δεν ήταν η «ερωτική αντιζηλία», ήταν η πατριαρχία!

Άγρια δολοφονία στις Σέρρες: Δεν ήταν η «ερωτική αντιζηλία», ήταν η πατριαρχία!

Της Γεωργίας Μοσχονά από την Κυριακάτικη Kontranews

• Μία υπόθεση με βαθιές ρίζες στην πατριαρχία και στην τοξική αρρενωπότητα

Το άγριο φονικό στις Σέρρες, έχει να μας πει πολλά περισσότερα, δεν ήταν απλά μια είδηση της επικαιρότητας. Τα ξημερώματα της Τρίτης 10 Αυγούστου 2021, ένας 21χρονος επιτέθηκε και στη συνέχεια δολοφόνησε έναν 20χρονο με μαχαίρι. Μία δολοφονία που ίσως «ταίριαζε» περισσότερο σε άλλη εποχή, σε άλλη χώρα. Μετά τη δολοφονία, ακολούθησε ανθρωποκυνηγητό μέχρι να καταφέρουν οι αρχές να τον εντοπίσουν και να ολοκληρώσουν τη σύλληψη του νεαρού. Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, ο δράστης φέρεται να μαχαίρωσε τον 20χρονο γιατί είχε δεσμό με την πρώην κοπέλα του, όπως ανέφεραν αυτόπτες μάρτυρες στο περιστατικό.

Αρχικά, στόχος έγινε η κοπέλα της υπόθεσης, στην οποία αποδόθηκαν ευθύνες για το φονικό. Οι σύγχρονοι δικαστές του διαδικτύου δεν δίστασαν να στρέψουν τα βέλη τους στη νεαρή και να αποδώσουν τον τίτλο ερωτικού εγκλήματος, χωρίς να έχει ακόμα διευκρινιστεί για το αν ήταν παρούσα στον τόπο του εγκλήματος.

Η κοπέλα του θύματος αποκάλυψε στις Αρχές ότι απειλούσε να ανεβάσει ημίγυμνες φωτογραφίες της

«Με απειλούσε συνεχώς ότι θα κάνει κακό σε εμένα και τη μικρότερη αδελφή μου, ότι εάν με βρει θα με σκοτώσει και εξαπέλυε κι άλλες τέτοιες απειλές για τη σωματική μου ακεραιότητα». Η ίδια πρόσθεσε ότι «βρεθήκαμε ύστερα από έντονη ψυχολογική πίεση που άσκησε σε μένα καθώς μου έστειλε κάτι φωτογραφίες μου που ήμουν ημίγυμνη λέγοντάς μου ότι εάν δεν τον συναντήσω θα τις αναρτούσε δημόσια στο Facebook».

Τι υποστηρίζει στην απολογία του ο 21χρονος

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην απολογία του ο 21χρονος αρνείται ότι είχε προσχεδιάσει τον φόνο, ζητεί ψυχιατρική πραγματογνωμοσύνη, ζητεί συγνώμη από την οικογένεια του θύματος και τέλος… ψάχνει συγχώρεση από τον Θεό.

H απολογία

«Πέραν όσων σας καταθέτω απολογούμενος ενώπιον σας προσθέτω τα ακόλουθα: Αρνούμαι την κατηγορία της ανθρωποκτονίας με δόλο σε ήρεμη ψυχική κατάσταση, διότι δεν είχα πρόθεση, δεν είχα προσχεδιάσει και προμελετήσει να αφαιρέσω με δόλο ή ενδεχόμενο έστω την ζωή του θύματος Δ.Π. του Βασιλείου και της Δήμητρας την 10.8.21 και ώρα 1:00'.

Ο δόλος περιλαμβάνει την γνώση των αντικειμενικών στοιχείων της πράξης και την θέληση θανάτωσης του άλλου, που δεν υπήρχε στο μυαλό μου σε καμία περίπτωση.

Όπως εξέθεσα λεπτομερώς, περιγράφοντας τις συνθήκες κάτω απο τις οποίες τελέστηκε το έγκλημα, δέχθηκα επίθεση από το θύμα ενώ μιλούσαμε ειρηνικά.

Αφού με έπιασε αιφνίδια από τον λαιμό με γρονθοκόπησε επανειλημμένα και μη δυνάμενος αντικειμενικά να αμυνθώ διαφορετικά, να προστατεύσω την σωματική μου ακεραιότητα, διότι δεχόμουν σφοδρά κτυπήματα, ανήμπορος να αντιδράσω, άρπαξα απεγνωσμένα σε μία ύστατη προσπάθεια να τον αναχαιτίσω το μαχαίρι που ευρίσκετο στο έδαφος και τον έπληξα στην κοιλιακή χώρα, μην έχοντας άλλη επιλογή, προκειμένου να τον τραυματίσω και να απελευθερωθώ, να γλυτώσω από το μένος του, καθώς υπερτερούσε πολύ στην σωματική διάπλαση, ήταν γερός, γυμνασμένος και γνώριζε πολεμικές τέχνες και δεν ήμουν αντικειμενικά σε θέση να αποκρούσω διαφορετικά την απρόσμενη αυτή επίθεση.

Άραγε δεν πήγα στην Άνω Καμήλα Σερρών να συμπλακώ για ασήμαντη αφορμή με τον άλλοτε φίλο μου Δ.Π. έχοντας ανθρωποκτόνο πρόθεση και σχέδιο να τον πλήξω με το μαχαίρι που έφερα νυκτερινές ώρες μαζί μου προληπτικά για λόγους προστασίας, να αφαιρέσω την ζωή του ή να φερθώ βίαια. Δεν περίμενα, δεν είχα σκεφθεί ειλικρινώς ότι θα υπήρχε αυτή η τραγική κατάληξη, η θανατηφόρα έκβαση μετά από την απρόσμενη διένεξη, διαπληκτισμό και το μεταξύ μας επεισόδιο, την συμπλοκή, μετά τον αρχικό διάλογο που πάντως προκάλεσε το θύμα όπως επιβεβαιώνουν οι δυο αυτόπτες μάρτυρες με τις καταθέσεις τους.

Το θύμα, όπως είχα αντιληφθεί από την συμπεριφορά του, είχε σφόδρα ενοχληθεί που ακολούθησα στο Instagram την Κ.Ζ. με την οποίαν συνδέονταν ερωτικά και με την οποίαν πριν έναν χρόνο είχα συνάψει ερωτικό δεσμό, αλλά αφότου χωρίσαμε δεν την ενοχλούσα καθοιονδήποτε τρόπο και ήθελε να του παράσχω με αφορμή αυτό το γεγονός εξηγήσεις, διευκρινίσεις θέλοντας να με ταπεινώσει δημόσια και να βιαιοπραγήσει.

Για αυτό όταν με συνάντησε τυχαία στην Άνω Καμήλα Σερρών μου ζήτησε να τον ακολουθήσω για να κουβεντιάσουμε ειρηνικά, όπως υπέθεσα.

Δεν επεδίωκα την πραγμάτωση της αντικειμενικής υπόστασης αυτού του ειδεχθούς εγκλήματος ’Αρθρου 299 ΠΚ ήθελα μόνον να τον τραυματίσω ελαφρά και να ξεφύγω να μην με χτυπήσει.

Όταν συνειδητοποίησα τι είχε συμβεί και είδα το θύμα να αιμορραγεί ακατάσχετα, σοκαρίστηκα, συγκλονίστηκα, τρόμαξα πολύ και αφού ζήτησα να καλέσουν αμέσως Ασθενοφόρο και τους γονείς του θεωρώντας ότι είχε απλά τραυματισθεί, ότι δεν κινδύνευε σε καμία περίπτωση η ζωή του, έσπευσα τρέμοντας, ευρισκόμενος σε πανικό ταραγμένος, χωρίς πνευματική διαύγεια, καθαρότητα να εξαφανισθώ, να κρυφτώ για λίγες ώρες σε μια εγκατελειμένη οικία θέλοντας να επικοινωνήσω με την μητέρα μου για να την ενημερώσω για το συμβάν και μετά να παραδοθώ στις Αρχές.

Νόμιζα πεπλανημένα ότι είχε επέλθει μόνον σωματική βλάβη, ότι είχε τραυματισθεί μόνον δεν ήθελα με την άδικη, αξιόποινη πράξη μου θυμού και οργής, διότι δεχόμουν απρόκλητα κτυπήματα σφοδρότατα, να επέλθει με την άδικη πράξη μου εγκληματικό αποτέλεσμα που πάντως δεν είχα προβλέψει η σκεφθεί.

Ουδέποτε είχα χρησιμοποιήσει το μαχαίρι εναντίον ανθρώπου, ακόμη και όταν κινδύνευσα.

ΟΥΔΕΠΟΤΕ απείλησα η εκβίασα την Κλειώ Ζ. ότι θα δημοσιεύσω ημίγυμνες φωτογραφίες της που είχα επιδιώκοντας δήθεν συνουσία μαζί της, ουδέποτε την ενόχλησα ήμουν διακριτικός, άλλωστε είχα συνάψει άλλη σχέση με συνομήλικη μου από την Αθήνα στην οποίαν είχα αφοσιωθεί όπου σχεδίαζα να μεταβώ για να εργασθώ.Την διαψεύδω κατηγορηματικά.

Στο παρελθόν με είχε κτυπήσει απρόκλητα το θύμα χωρίς να αντιδράσω. Έχω αποπειραθεί να θέσω τέλος στην ζωή μου πριν έναν χρόνο περίπου. Αντιμετωπίζω λόγω της δύσκολης εφηβικής ηλικίας της πρόωρης διάζευξης των γονιών μου, της εγκατάλειψής μου, της στέρησης πατρικής φροντίδας, οικογενειακής στέγης, έντονα ψυχολογικά προβλήματα μου έχει χορηγηθεί φαρμακευτική αγωγή που δεν ελάμβανα.

Ζητώ την διενέργεια ψυχιατρικής πραγματογνωμοσύνης προκειμένου να διαγνωσθεί αν πάσχω απο ψυχικό νόσημα.

Έχω μετανιώσει, μεταμέλησα αληθινά για την πράξη μου αυτήν.

Ζητώ συντετριμμένος συγγνώμη από την οικογένεια του θύματος και εύχομαι ο Δ.Π. να ήταν ζωντανός.

Να μην είχε συμβεί αυτό το κακό.

Αντιλαμβάνομαι, αναλογίζομαι πλήρως και σέβομαι απόλυτα το βαρύ πένθος, την οργή τους για την άδικη απώλεια του παιδιού τους για την οποίαν ευθύνομαι εγώ.

Ας με συγχωρήσει ο Θεός.»


Η πατριαρχία και τα παρελκόμενά της φαίνεται πως είναι βαθιά ριζωμένα ακόμα και στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία. Το πιο εύκολο «θύμα», στόχος, πες το όπως θες, είναι η γυναίκα. Ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση που δεν ήταν αυτή το θύμα δολοφονίας, κατάφεραν αρκετοί να τη θέσουν στόχαστρο, να δεχτεί τα βέλη τα κλασικά και εικονογραφημένα. «Τι ήθελε και έμπλεκε με 2 φίλους; Τώρα αισθάνεται τύψεις;», «Για μια γυναίκα βγήκαν τα μαχαίρια», «Για τα μάτια μιας κοπέλας φαίνεται πως έγινε το φονικό» κ.λπ. τρομακτικά, φαλλοκρατικά σχόλια.

Φαίνεται πως «βολεύει» περισσότερο μια κριτική με σεξιστικό πρόσημο, από την αυτοκριτική ή την αντικειμενική κρίση. Ο αγώνας του ελληνικού Metoo, μάλλον δεν ήταν αρκετός, για να καταρρίψει την πατριαρχία και τα έμφυλα πρότυπα της ελληνικής κοινωνίας. Ο σύγχρονος Έλληνας αποφεύγει να δει καθαρά το μερίδιο ευθύνης που έχει σ’ αυτή την υπόθεση και επιλέγει να ακολουθήσει έναν πιο εύκολο δρόμο. Πόσες γυναικοκτονίες, ανθρωποκτονίες, έμφυλες επιθέσεις χρειάζονται ακόμα ώστε να γίνει αντιληπτό πως καμία γυναίκα δεν αποτελεί αντικείμενο ιδιοκτησίας από τον άνδρα; Κανένας άνθρωπος δεν μας ανήκει. Δεν υπάρχει άλλος χώρος για απολογίες που βασίζονται στην παθολογική ζήλια και σε έντονο πάθος.

Η συγκεκριμένη δολοφονία είναι πειστήριο πως η πατριαρχία επιβιώνει ακόμη ανάμεσα μας, και δεν κάνει διάκριση φύλου στα θύματά της.