Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Καλύτερο για την εγκεφαλική δράση το στυλό από το πληκτρολόγιο

Καλύτερο για την εγκεφαλική δράση το στυλό από το πληκτρολόγιο

     Το στυλό ενεργοποιεί τον εγκέφαλο πολύ περισσότερο από το πληκτρολόγιο, ακόμη και όταν πρόκειται για ηλεκτρονικό στυλό. Η νευροεπιστημονική μελέτη του βραβείου Νομπέλ Ρουντ Βαν Ντερ Ουέλ και του Όντρευ Βαν Ντερ Μέερ, του Νορβηγικού Πανεπιστημίου Επιστημών και Τεχνολογίας του Τόντχεϊμ, δείχνουν πως η χρήση στυλό προκαλεί μεγαλύτερη διαδικασία επεξεργασίας και επιλογής των πληροφοριών, και συνιστούν την χρήση ηλεκτρονικού στυλό αντί για πληκτρολόγιο.

    Οι δύο επιστήμονες βασίστηκαν για την μελέτη τους σε μια ομάδα φοιτητών για την χρονική διάρκεια δύο μηνών, με σκοπό να εντοπίσουν τυχόν διαφορές στην εγκεφαλική δραστηριότητα ανάμεσα σε όσους  χρησιμοποιούσαν πληκτρολόγιο και όσους κράταγαν σημειώσεις με στυλό.

    Στα πλαίσια της έρευνας ζητήθηκε από 20 φοιτητές να ολοκληρώσουν τρεία διαφορετικά έργα -πληκτρολόγησης, γραφής και ζωγραφικής- με βάση το γνωστό επιτραπέζιο παιχνίδι Pictionary. Οι φοιτητές φορούσαν κατά τη διάρκεια της έρευνας ένα κράνος με πάνω από 250 αισθητήρες ανίχνευσης προηγμένης εγκεφαλικής δραστηριότητας.

    Αποδείχθηκε πως οι φοιτητές που χρησιμοποιούσαν ηλεκτρονικό στυλό έκανα χρήση διαφορετικών κέντρων του εγκεφάλου και μάλιστα ενεργοποιούσαν βαθύτερες ζώνες του εγκεφάλου με πολύ θετικές επιρροές στην απόκτηση γνώσεων. Οι ερευνητές προτείνουν σήμερα την επαναφορά των γραπτών σημειώσεων στα σχολεία και της σχολές όλου του κόσμου.

    «Καταφέραμε να αποδείξουμε πως το να κρατάμε γραπτές σημειώσεις καθιστά τον εγκέφαλο πολύ πιο αποτελεσματικό για να την διαδικασία της μάθησης» δηλώνουν οι δύο επιστήμονες του Νορβηγικού ινστιτούτου.

    Η έρευνα σχολιάστηκε θετικά και από τους εκπροσώπους των μεγαλύτερων εταιριών υπολογιστών του κόσμου. Η διευθύντρια του γραφείου πολιτικής, εκμάθησης και μάθησης της Microsoft ζήτησε «συγχώρεση» για το λάθος του παρελθόντος όταν  «θεωρήσαμε πως το στυλό θα μπορούσε να εξαφανιστεί από τον κόσμο μας, πίσω από την εμμονή μας για τα πληκτρολόγια […] Ίσος δεν πρέπει να μας προκαλέσει έκπληξη το ότι η μάθηση και η κατακράτηση γνώσης μπορεί να βελτιωθούν χάρη σε μια φυσική κίνηση, όπως οι γραπτές σημειώσεις