Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ερευνητικό σκάφος αγοράζει η Ελλάδα

Ερευνητικό σκάφος αγοράζει η Ελλάδα

ΑΡΧΙΖΕΙ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΓΕΩΤΡHΣΕΩΝ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΚΑΙ ΝΟΤΙΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕTΩΠΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΜΕ ΤΟ ORUC REIS

Επιθετική πολιτική απέναντι στην Τουρκία και στο ζήτημα των ερευνών για υδρογονάνθρακες, έχει αποφασίσει η Ελλάδα.

Στην κατεύθυνση αυτή αποφασίστηκε η αγορά υπερσύγχρονου ερευνητικού σκάφους το οποίο θα αποτελέσει το αντίπαλο δέος στο Oruc Reis που αλωνίζει για μήνες στο Αιγαίο.

Πρόκειται για μια απόφαση που συνδέεται απόλυτα με τη διαμόρφωση ισορροπιών απέναντι στην Τουρκία σε όλα τα επίπεδα.

Με την αγορά 25 αμερικανικών μαχητικών F-35 πέμπτης γενιάς και των γαλλικών RAFALE η Ελλάδα αποκτάει κυριαρχία στον αέρα.

Το ίδιο θα συμβεί και στη θάλασσα με την προμήθεια τεσσάρων φρεγατών.

Η ισορροπία θα αποκατασταθεί και στον τομέα των ερευνών για υδρογονάνθρακες.

Απέναντι στο Oruc Reis θα βρεθεί ένα υπερσύγχρονο σκάφος, το οποίο θα είναι ευέλικτο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλές ειδικές αποστολές και όχι μόνο για έρευνες κοιτασμάτων πετρελαίου.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ΕΛΚΕΘΕ (Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών), ξεκινάει ο λεπτομερής σχεδιασμός του νέου σκάφους.

Η χρηματοδότηση για την κατασκευή του νέου σκάφους ύψους 55,8 εκατομμυρίων ευρώ προέρχεται από το ελληνικό κράτος μέσω δανείου από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα Επενδύσεων.

Το νέο πράσινο και αθόρυβο σκάφος θα αποτελέσει μια ευέλικτη πλατφόρμα για θαλάσσιες έρευνες με αυξημένες επιχειρησιακές δυνατότητες και πρωτοποριακό ερευνητικό εξοπλισμό, ενώ μπορεί να υποστηρίξει κάθε είδους υδρογραφικές, ωκεανογραφικές, βιολογικές, αλιευτικές, χημικές, γεωλογικές και γεωφυσικές έρευνες στην ανοιχτή θάλασσα και σε βάθη μέχρι έξι χιλιάδες μέτρα.

Το νέο σκάφος θα επιχειρεί κυρίως στη Μεσόγειο, τη Μαύρη και την Ερυθρά θάλασσα, ενώ θα μπορεί να εκτελεί ερευνητικούς πλόες και στον Ατλαντικό και στον Ινδικό Ωκεανό.

Το σκάφος θα έχει μήκος 70 μέτρα και πλάτος 16 μέτρα, πέντε καταστρώματα, σύστημα δυναμικής διατήρησης θέσης DP-2, μονόκλινες και δίκλινες καμπίνες για πενήντα άτομα – 20 άτομα πλήρωμα και 30 ερευνητικό προσωπικό – περισσότερα από 200 τετραγωνικά μέτρα εργαστηριακών χώρων, μεγάλο κατάστρωμα εργασίας, ωκεανογραφικά βαρούλκα και γερανούς.

Το σκάφος θα έχει ολική χωρητικότητα, 3.500 κόρους μέγιστη ταχύτητα, 12 κόμβους εμβέλεια, 8.500 ναυτικά μίλια και αυτονομία 50 ημερών στη θάλασσα.