Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Χρ. Σπίτζης: Στις ευρωεκλογές οι προοδευτικές δυνάμεις να κερδίσουν τον άκρατο νεοφιλελευθερισμό

Χρ. Σπίρτζης: Στις ευρωεκλογές οι προοδευτικές δυνάμεις να κερδίσουν τον άκρατο νεοφιλελευθερισμό

"Η απάντηση στο δίλημμα του τι Ευρώπη θέλουμε και σε ποια κατεύθυνση, θα είναι η μεγάλη μάχη των ευρωεκλογών, που πρέπει να κερδίσουν οι προοδευτικές, αριστερές δυνάμεις, απέναντι στον άκρατο νεοφιλελευθερισμό που κυριαρχεί σήμερα στις ευρωπαϊκές πολιτικές και την έκρηξη της ακροδεξιάς", τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Μιλώντας σε ανοικτή πολιτική εκδήλωση για τα «Δημόσια αγαθά και τη δίκαιη ανάπτυξη» που διοργάνωσε ο ΣΥΡΙΖΑ ΟΜ ΕΥΔΑΠ, ο κ Σπίρτζης υπογράμμισε ότι «η ανάπτυξη δεν είναι έννοια ουδέτερη. Έχει κοινωνικό και πολιτικό πρόσημο. Δεν είναι έννοια τεχνοκρατική όπως προσπαθούν να πείσουν οι δυνάμεις του παλαιοκομματισμού, αλλά πρόβλημα βαθύτατα κοινωνικό.»

«Οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές οδήγησαν την Ευρώπη ολόκληρη και τη χώρα μας σε μια δίνη καταστροφική. Τις συνέπειες αυτής της κρίσης τις είδαμε δυστυχώς με πολύ μεγάλη ένταση στην πατρίδα μας , είπε ο υπουργός Υποδομών, και προσέθεσε ότι «επιτέλους κάποιοι πρέπει να απολογηθούν για αυτές τις νεοφιλελεύθερες επιλογές και πού οδήγησαν αυτές τη χώρα και το λαό της. Μετά από 4 χρόνια μάχη, με καλά και με κακά, με πολιτικές που δε συμφωνούσαμε πολλές φορές, καταφέραμε να βγάλουμε τη χώρα από την περιπέτεια των μνημονίων , και τώρα με Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο εκπονημένο μπορούμε να μιλάμε για «δίκαιη ανάπτυξη». Ανάπτυξη για τους πολλούς. Βγάζουμε τη χώρα από τη λογική που επί χρόνια την είχαν καταδικάσει, δηλαδή του δανείζομαι για να καταναλώνω.

Η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα «βάθυνε» την κοινωνική πολιτική σε δύσκολες στιγμές, επεσήμανε ο κος Σπίρτζης , υπογραμμίζοντας ότι την ίδια πολιτική σε μεγαλύτερη ένταση κι έμφαση θα συνεχίσει ιδίως σε ό,τι αφορά στα κοινωνικά αγαθά, όσο κι αν οι αντίπαλοί της εμμένουν στο αντίθετο.

Για πρώτη φορά η χώρα απέκτησε Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για τις υποδομές και για τις μεταφορές. Δεν υπήρχε καν θεσμοθετημένη έστω μια Γενική Διεύθυνση. Σήμερα υπάρχει αυτό το σχέδιο. Όχι φτιαγμένο σε κλειστά γραφεία από «σοφούς» ή με βάση τι εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα, αλλά μέσα από την ανοιχτή διαδικασία των περιφερειακών αναπτυξιακών συνεδρίων όπου όλοι ο φορείς κατέθεσαν τις προτάσεις τους. Προτάσεις που επεξεργάστηκαν, έγιναν μελέτες και κατατέθηκε ολοκληρωμένο και ιεραρχημένο σχέδιο για τις πραγματικές ανάγκες της χώρας μέχρι το 2037.

Ανέπτυξε επίσης το πλαίσιο των μεγάλων έργων που ολοκληρώθηκαν, γίνονται και ξεκινούν από την κυβέρνηση, υπογραμμίζοντας ότι οι διαγωνισμοί που «τρέχουν» ή άμεσα ξεκινούν με χαρακτηριστικότερα το Καστέλι και το ΒΟΑΚ, ξεπερνούν τα 5 δισ. ευρώ.

Επίσης, ο κύριος Σπίρτζης επιτέθηκε στη Νέα Δημοκρατία: "Δεν γίνεται να λειτουργεί η χώρα, όπως η ΝΔ και η ακροδεξιά της εκδοχή ήθελε, ως νησί δηλαδή. Αποκομμένη. Με το στρεβλό μοντέλο του διπόλου Αθήνας Θεσσαλονίκης. Με τη Βόρειο Ελλάδα εγκαταλελειμμένη, χωρίς υποδομές, ανθρώπινο δυναμικό, υπηρεσίες ή έργα πνοής", σημείωσε ο κ Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Χωρίς οδικές υποδομές, ή και όταν αυτές αποφασίζονταν με υψηλότατο τίμημα για τον πολίτη, να μην έχουν προβλέψεις σύνδεσης είτε με λιμάνια, είτε με τουριστικές περιοχές, είτε με μεγάλα αστικά κέντρα, είτε με βιομηχανικές περιοχές, αναφέροντας ως χαρακτηριστικά παραδείγματα το σχεδιασμό τόσο του Ε-65 όσο και της Ιονίας Οδού. Και όλο αυτό γινόταν όλα αυτά τα χρόνια με τη λογική των «έργων για τα έργα» ή και την εξυπηρέτηση συμφερόντων, αλά όχι των αναγκών των κοινωνιών.

Ο υπουργός Υποδομών παρουσίασε αναλυτικά τόσο το σχέδιο της ανάπτυξης των σιδηροδρομικών έργων, όσο και των οδικών αξόνων και σημείωσε χαρακτηριστικά ότι όλα αυτά οφείλουν να γίνονται κάτω από συγκεκριμένο σχεδιασμό όχι απλώς για να γίνει η χώρα κέντρο, αλλά για να αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα συναναπτυσσόμενη η ίδια σε σχέση με τις άλλες γειτονικές χώρες.

Οι πρωτοβουλίες του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα ξαναέφεραν τη χώρα στο διεθνές επίκεντρο, ώστε να εκμεταλλευτούμε τα γεωστρατηγικά μας πλεονεκτήματα. Να ανοιχτούμε στην «ενδοχώρα» των Βαλκανίων και όχι μόνο, στη λογική της συνανάπτυξης και των κοινών παραγωγικών δράσεων με τους γείτονες. Στο πλαίσιο αυτό και η συμφωνία των Πρεσπών αποτελεί αχτίδα ελπίδας σε σχέση με όσα συμβαίνουν στην Ευρώπη, υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης , ενώ τόνισε και τη σημασία των συμφωνιών με Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία και άλλες χώρες για μια σειρά πολύ μεγάλων κοινών έργων και δράσεων που θα αλλάξουν την περιοχή μας προς το καλύτερο.