Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Τζέιν Φόντα αποκαλύπτει πώς γύρισε την Barbarella, την ακραία σέξι ταινία που την έκανε sex symbol

Η Τζέιν Φόντα αποκαλύπτει πώς γύρισε την Barbarella, την ακραία σέξι ταινία που την έκανε sex symbol

«Λιώμα» στο ποτό έγινε η Τζέιν Φόντα προκειμένου να γυρίσει τις γυμνές σκηνές στην ταινία «Barbarella του 1968, με σκηνοθέτη τον τότε σύζυγό της Ροζέ Βαντίμ.

Ήταν 1968 όταν ο γνωστός σκηνοθέτης Ροζέ Βαντίμ, αποφάσισε να γυρίσει μια ταινία επιστημονικής φαντασίας, επηρεασμένος από την αγάπη του για τα κόμικ.

Στο φιλμ πρωταγωνιστεί η Τζέιν Φόντα ως Barbarella, μια ταξιδιώτης του διαστήματος και εκπρόσωπος της κυβέρνησης της Μεγάλης Γης, που την έστειλε για να βρει τον επιστήμονα Ντουράντ Ντουράντ, ο οποίος είχε δημιουργήσει ένα όπλο που θα μπορούσε να καταστρέψει την ανθρωπότητα.

 

Ο σκηνοθέτης είχε προσεγγίσει πολλές ηθοποιούς προτού επιλεγεί τελικά η σύζυγός του. Η πρώτη του επιλογή ήταν η Βίρνα Λίζι, η δεύτερη ήταν η Μπριζίτ Μπαρντό, που δεν ενδιαφερόταν, ωστόσο για έναν τόσο σεξουαλικό ρόλο. Η τρίτη επιλογή ήταν η Σοφία Λόρεν, η οποία όμως ήταν έγκυος και ένιωσε πως δεν θα ταίριαζε με το ρόλο. Η Φόντα ήταν αβέβαιη για την ταινία, αλλά ο Βαντίμ την έπεισε λέγοντας πως η επιστημονική φαντασία ήταν ένα εξελισσόμενο είδος.

Ο Ροζέ Βαντίμ με την σύζυγό του Τζέιν Φόντα, το 1967

Πριν από τα γυρίσματα της ταινίας, η Τζέιν Φόντα ήταν το επίκεντρο δύο σεξουαλικών σκανδάλων: το πρώτο ήταν όταν το γυμνό σώμα της είχε εμφανιστεί σε μια γιγαντιαία αφίσα που προωθούσε την πρεμιέρα της ταινίας της «Circle of Life» το 1965 και το δεύτερο, όταν αρκετές γυμνές φωτογραφίες της από τους ηθοποιούς που είχε κλείσει ο Βαντίμ για την ταινία «The Game Is Over» πουλήθηκαν την επόμενη χρονιά στο Playboy. Σύμφωνα με τον βιογράφο Τόμας Κίρμαν, το συμβάν με την αφίσα, την έκανε σύμβολο του σεξ στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η Τζέιν Φόντα έπρεπε ναπιεί πολύ βότκα για να εμφανιστεί γυμνή μπροστά σε όλο το κινηματογραφικό συνεργείο

Η Φόντα ένιωσε πως η πρώτη της προτεραιότητα για το ρόλο της ως Barbarella ήταν να «την κρατήσει αθώα». Θέλησε να δείξει πως η σεξουαλικότητα της Barbarella «δεν μετριόταν με τους κανόνες της κοινωνίας. Δεν είναι ασύδοτη, αλλά ακολουθεί την φυσική αντίδραση άλλου είδους ανατροφής. Δεν είναι ούτε η επονομαζόμενη ‘σεξουαλικά απελευθερωμένη γυναίκα’. Αυτό θα σήμαινε εξέγερση ενάντια σε κάτι. Είναι διαφορετική. Έχει γεννηθεί ελεύθερη».

Η Barbarella γυρίστηκε στην Cinecitta της Ρώμης. Για τα γυρίσματα της εναρκτήριας σκηνής, η Φόντα είπε πως το σκηνικό αναποδογυρίστηκε, με το ταβάνι να βρίσκεται στο κάτω μέρος του. Λεπτό γυαλί τοποθετήθηκε κατά μήκος της σκηνής, με την κάμερα να κρέμεται από τα δοκάρια πάνω από αυτό. Η Φόντα ανέβηκε επάνω στο γυαλί για να γυρίσει την σκηνή. Ήταν μία σκηνή πολύ μπροστά για την εποχή της, όπου η Τζέιν Φόντα έπρεπε να δείχνει πως γδύνεται σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας.
Η Τζέιν Φόντα ως Barbarella

Σύμφωνα με την ίδια την ηθοποιό, μιλώντας στο νέο ντοκιμαντέρ για την ζωή της «Fonda in Five Acts» πως η σκηνή αυτή την τρομοκράτησε τόσο πολύ που έπρεπε να πιει βότκα για να μπορέσει να την γυρίσει. Και μάλιστα, με όλο το συνεργείο να την παρακολουθεί, έπρεπε να πιει πολύ.

«Ήμουν μεθυσμένη» αποκάλυψε. «Ήπια πάρα πολύ βότκα. Ήταν τόσο τρομακτικό για μένα».
Ηίδια αποκαλεί την σκηνή πολύ τρομακτική εμπειρία

Και επειδή το γύρισμα έπρεπε να ξαναγίνει γιατί είχε εισβάλλει μια νυχτερίδα στο πλάνο, η Φόντα συνέχισε να πίνει. Μέχρι να τελειώσουν, η 80χρονη ηθοποιός ήταν λιώμα στο ποτό.

Σύμφωνα με τους Los Angeles Times, η ταινία Barbarella μπορεί να φαίνεται γραφική στο μοντέρνο κοινό, αλλά η «εικόνα της έχει επαναληφθεί εδώ και χρόνια στην ποπ κουλτούρα. Μάλιστα, η Λίζα Έισνερ των New York Times, αποκάλεσε την Barbarella την «πιο σέξι θεά της δεκαετία του ‘60». Τα κοστούμια της ταινίας επηρέασαν τα σχέδια του Jean Paul Gaultier για την ταινία «The Fifth Element» και επίσης ο Gaultier εμπνεύστηκε από το μεταλλικό φόρεμα που φορούσε η Φόντα στην ταινία.Η Τζέιν Φόντα ετοιμάζεται για μια σκηνή από την ταινία
Η Barbarella χαρακτηρίστηκε αργότερα ως ταινία καλτ.