Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ατελείωτο θρίλερ με τη μοιραία πτήση της Egyptair

Ατελείωτο θρίλερ με τη μοιραία πτήση της Egyptair

Ο ΚΑΠΝΟΣ ΣΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΚΑΙ Η «ΑΓΝΩΣΤΗ» ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΚΑΪΡΟ                               

Τέλος δεν έχει το θρίλερ γύρω από την συντριβή του αεροσκάφους της Egyptair με 66 επιβαίνοντες στα νερά της Μεσογείου, αφού πέντε ημέρες από την μοιραία κατάληξη της πτήσης Παρίσι-Κάριο τα αίτια της τραγωδίας παραμένουν αδιευκρίνιστα.

Το σενάριο της τρομοκρατικού χτυπήματος με βόμβα ή επίθεση αυτοκτονίας παραμένει το επικρατέστερο, όμως όσο δεν προκύπτουν στοιχεία από την έρευνα που να το αποδεικνύουν όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοιχτά.

Εξάλλου, τα τελευταία 24ωρα νέα δεδομένα βλέπουν το φως της δημοσιότητας σχετικά με το αεροπορικό δυστύχημα, δίνοντας άλλη διάσταση στα γεγονότα που οδήγησαν στη συντριβή.

Το αυτόματο διαγνωστικό σύστημα του Airbus κατέγραψε προειδοποιητικά σήματα που καταδεικνύουν την ύπαρξη καπνού και πιθανής φωτιάς, όπως επιβεβαίωσε η υπηρεσία ερευνών της Γαλλίας.

«Το Γραφείο Ερευνών και Ανάλυσης επιβεβαιώνει ότι υπήρξαν μηνύματα [...] πως υπήρξε καπνός στην καμπίνα, λίγο πριν τη διακοπή της εκπομπής δεδομένων», δήλωσε εκπρόσωπος της υπηρεσίας στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

 

Τέτοια σινιάλα συναγερμού «γενικά σημαίνουν την εκδήλωση φωτιάς», συμπλήρωσε εκπρόσωπος της γαλλικής υπηρεσίας, μιλώντας στο Associated Press.

Τα επίμαχα στοιχεία είχαν αποκαλυφθεί νωρίτερα από την ειδική ιστοσελίδα Aviation Herald. Φανερώνουν ότι λίγη ώρα πριν το αεροσκάφος εξαφανιστεί από τα ραντάρ το διαγνωστικό σύστημα κατέγραψε ίχνη καπνού στο σημείο όπου βρίσκονται βαρυσήμαντα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου αλλά και στην τουαλέτα.

Τρία ακόμα μηνύματα που καταγράφηκαν την ίδια ώρα φανερώνουν πρόβλημα στους αισθητήρες κάποιων παραθύρων, στοιχείο που πιθανώς υποδεικνύει απότομη αύξηση θερμοκρασίας.

Ο Πρόεδρος της Αιγύπτου, Αμπντέλ Φάταχ αλ-Σίσι κάλεσε τα μέσα ενημέρωσης να μην προχωρούν σε εικασίες σχετικά με τα αίτια της πτώσης του αεροπλάνου και δήλωσε ότι εξακολουθούν να εξετάζονται όλα τα σενάρια.

Σε ομιλία του στα εγκαίνια ενός εργοστασίου λιπασμάτων, η οποία μεταδόθηκε από την τηλεόραση, ο Σίσι δήλωσε πως η έρευνα μπορεί να απαιτήσει πολύ χρόνο, αλλά κανένας δεν μπορεί να κρύψει τα γεγονότα.

Ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας είχε προκρίνει το σενάριο της τρομοκρατικής ενέργειας, όμως η απουσία ανάληψης ευθύνης και η εκπομπή συναγερμών για παρουσία καπνού μέσα στην καμπίνα του αεροσκάφους και για βλάβη του συστήματος που ελέγχει τα χειριστήρια ενίσχυσαν κάπως το σενάριο του τεχνικού επεισοδίου.

Η προκαταρκτική έκθεση για τα αίτια της συντριβής του αεροπλάνου της EgyptAir θα παρουσιαστεί σε ένα μήνα, δήλωσε σήμερα ο επικεφαλής της ομάδας ερευνών, σύμφωνα με την αιγυπτιακή κρατική εφημερίδα Al-Ahram.

Αιγύπτιοι ερευνητές δήλωσαν  ότι αναλύουν τα δεδομένα, στα οποία συμπεριλαμβάνονται σήματα που εστάλησαν από το αεροσκάφος, ωστόσο τόνισαν ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη να καταλήξουν σε συμπεράσματα.

Εν τω μεταξύ, το γαλλικό τηλεοπτικό κανάλι Μ6 μεταδίδει πληροφορίες που ανατρέπουν τα μέχρι τώρα δεδομένα. Επικαλούμενο ανώνυμο Γάλλο αξιωματούχο υποστηρίζει ότι ο Αιγύπτιος πιλότος τα λεπτά πριν χαθεί το στίγμα του αεροσκάφους είχε συνομιλία αρκετών λεπτών με τους Αιγύπτιους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Στη συνομιλία αυτή, σύμφωνα με το γαλλικό κανάλι, ο πιλότος ενημέρωσε τους ελεγκτές για τον καπνό που είχε γεμίσει το αεροπλάνο.

Σύμφωνα με ειδικό σε θέματα αεροναυπηγικής που μίλησε στη γερμανική Deutsche Welle βάσει των στοιχείων που κατέγραψε το  σύστημα επικοινωνίας αεροσκαφών ACARS  υπήρξε καπνός στην τουαλέτα του Airbus και στη συνέχεια φωτιά στο μέρος όπου βρίσκονται όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του αεροσκάφους.

Κατά την εκδοχή του γαλλικού τηλεοπτικού καναλιού ο πιλότος μετά τη συνομιλία με τους Αιγύπτιους ελεγκτές αποφάσισε να προχωρήσει σε κάθοδο έκτακτης ανάγκης προκειμένου να καθαρίσει η άτρακτος από τους καπνούς.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από την ελληνική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας ο πιλότος δεν απαντούσε στις επανειλημμένες οχλήσεις των Ελλήνων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας όταν εκείνοι ήθελαν να τον ενημερώσουν για τη μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο  FIR Καΐρου.

Αγωνία για τα «μαύρα» κουτιά

Οι έρευνες επικεντρώνονται τώρα στην αναζήτηση των μαύρων κουτιών, με τη γαλλική πλευρά να στέλνει ειδικό σκάφος για να βοηθήσει στην ανίχνευση σημάτων τους.

Καθώς οι καταγραφείς των στοιχείων της πτήσης μπορεί να έχουν βυθιστεί ακόμη και σε βάθος 3.000 μέτρων, ο εντοπισμός τους μπορεί να χρειαστεί αρκετό χρόνο.

Στο πλαίσιο αυτό, γαλλικό σκάφος με ειδικό εξοπλισμό για την ανίχνευση των σημάτων που στέλνουν τα μαύρα κουτιά -τα οποία εκπέμπουν κανονικά για περίπου έναν μήνα- απέπλευσε από την Τουλόν.

Παράλληλα, η Αίγυπτος ανέπτυξε ένα υποβρύχιο για να αναζητήσει το αεροπλάνο της Egyptair σε συγκεκριμένη θαλασσιά ζώνη της Μεσογείου όπου τα νερά είναι πολύ βαθιά.

«Ερευνητικός εξοπλισμός μεταφέρθηκε χθες από το υπουργείο Πετρελαίου, έχουν ένα υποβρύχιο που μπορεί να φτάσει 3.000 μέτρα κάτω από τη θάλασσα» δήλωσε ο Αιγύπτιος πρόεδρος.

Το «προφητικό μήνυμα»

Την ίδια ώρα νέα ερωτήματα προκαλεί ένα προφητικό γκράφιτι (σ.σ. αναγραφή συνθήματος με σπρέι χρώματος) στο μοιραίο αεροπλάνο πριν από περίπου δύο χρόνια.

«Θα ρίξουμε αυτό το αεροπλάνο» ήταν η φράση που είχε γραφτεί στο κάτω μέρος του Airbus, με τρεις αξιωματούχους ασφαλείας της EgyptAir να εκτιμούν τότε ότι ήταν «έργο» εργαζομένων στο αεροδρόμιο του Καΐρου, όπως αναφέρει δημοσίευμα των New York Times.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, είχαν γραφτεί επίσης οι λέξεις «προδότης» και «δολοφόνος», οι οποίες απευθύνονταν στον πρόεδρο της Αιγύπτου Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι, τον στρατηγό που πρωτοστάτησε στην πτώση του προέδρου Μοχάμεντ Μόσρι με πραξικόπημα τον Ιούλιο του 2013.

Οι αξιωματούχοι, οι οποίοι μίλησαν υπό το καθεστώς της ανωνυμίας, υποστήριξαν ότι το απειλητικό μήνυμα στο αεροπλάνο αφορούσε στην εσωτερική πολιτική κατάσταση που επικρατούσε τότε στην Αίγυπτο και δεν συνδέθηκε με τη διεθνή τρομοκρατία, δηλαδή με το Ισλαμικό Κράτος επί της ουσίας.

Εξαιτίας του περιστατικού αυτού, η EgyptAir έθεσε σε εφαρμογή σειρά μέτρων ασφαλείας, απέλυσε εργαζόμενους για τις πολιτικές τους θέσεις, ερεύνησε τους υπαλλήλους της και αποφάσισε να τοποθετήσει άοπλους φρουρούς στις πτήσεις της. Είναι ενδεικτικό ότι στην πτήση MS804 με το τραγικό τέλος υπήρχαν τρεις φρουροί ασφαλείας.